کد خبر : 5774
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲

جاری زندگی در خانه ها در پس سکوت شهرها و جاده ها

جاری زندگی در خانه ها در پس سکوت شهرها و جاده ها
ایلام - مردم ایلام در سیزدهمین روز فروردین با ماندن در خانه و نه بزرگ به سیزده بدر، این روز را برای حفظ سلامتی خود و عزیرانشان ماندگار کردند.

پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد  (www.negaheghtesad.ir) 

امروز سیزده فروردین، ماندگارترین سیزده بدر تاریخ استان ایلام شد زیرا که مردم ماندن در خانه و حفظ سلامتی خود و عزیزانشان را بر تفریح و به جای آوردن سنت دیرین سیزده بدر ترجیح دادند.

امروز مردم آگاهانه قید تفریح و گشت و گذار را زدند تا با ماندن در خانه سلامتی و امید به روزهای خوب بدون کرونا را بزودی تجربه کنند.

تمام شهر پر شده از سکوت، حالا دیگر از تکرار تصویر خودروهایی که سبزه های عید را روی کاپوت ماشین های خود گذاشته تا آنها را به آب بسپارند، خبری نیست.

در پس این همه سکوت شهر و جاده ها امروز زندگی رنگی دیگر در خانه داشت، حتی هوا هم دل و دماغ سیزده بدر و تفریح و یک روز خوب و آفتابی را نداشت و آسمان ابری و گرفته بود.

امروز بیش از هر روز دیگری صدای گنجشک ها در پشت پنجره رو به خیابان شنیده می شد، گویا که در نجوای خود، آنها هم از این حرکت آدمها تعجب کرده بودند.

آخر مگر می شود این شهر با این جمعیت، این همه آدم و ماشین، با این فصل شوخ و شنگ بهار و این طبیعت زیبا سکوت خیابانهایش را فرا بگیرد.

آری می شود مردم عاقلانه و عاشقانه حافظ سلامت خود و عزیزانشان باشند، می شود و امروز به خوبی همه توصیه های پزشکی را در اطلاع رسانی رسانه ها گوش کردند و سیزده بدر نمونه و بی نظیری در تاریخ این دیار رقم زدند.

امروز مردم با ماندن در حصار امن خانه هایشان، به همه حتی به کرونا اعلام کردند که هیچ چیز بالاتر از حفظ سلامتی نیست.

امروز همه کمپین نه به سیزده بدر را عاقلانه در پستوی خانه ها به انتظار روزهای خوب و روشن نشستند تا بزودی به جای تفریح مرگ در این روزهای کرونایی، تصویر لبخند زیبای همدیگر را بدون ماسک ببینند و مدافعان سلامت جانی تازه کنند در نبود بیمارانی با نفس های بشماره افتاده.

مردم ایلام عاقلانه و عاشقانه سرود همدلی و همراهی را با همه سیاست های دولت برای حفظ سلامتی خود و جامعه سرودند تا دیگر کسی غربت مرگ کرونا زده عزیزش را تجربه نکند.

مردم ایلام که گشت و گذار و تفریح و طبیعت گردی جز لاینفک زندگیشان بوده و همواره از هر فرصتی برای تفریح مفرح در طبیعت استفاده می کردند، امروز با ماندن در خانه به استقبال زندگی رفتند.

امروز تفریج و زندگی مردم در خانه و دیدن لبخند زیبای هم بود و این زندگی شیرین را می توان هر لحظه در کنار هم تجربه کرد.

بی گمان تاریخ باز هم افتخارآفرینی این مردم در چشم پوشی از لذتی زودگذر را از یاد نخواهد برد و سلامتی بهترین هدیه دنیا دستمریزاد آدم هایی که تفریح زودگذر را به یک عمر سلامتی و حضور در کنار هم هدیه خواهدکرد.

ما به کرونا هم یادآور شدیم که برای تداوم حیات و دیدن روزهای خوب زندگی از همه چیز می گذریم تا باهم بودن و لذت دورهمی و دیدن چهره های بی ماسک را در آینده ای نزدیک دوباره شاهد باشیم.

امروز مردم ایلام به خوبی قصیده زندگی را در مامن امن خانه هایشان سرودند و عاقلانه به انتظار روزهای خوب زندگی بی کرونا و بی مرگ عزیزان، ثانیه ها را سپری کردند.

امروز برای همیشه در تقویم این کشور سیزده ای به دور از نحسی رقم خورد و به یمن این روز مبارک که هدیه اش امید و سلامتی است روزی ماندنی در تاریخ ایلام و ایرانی رقم خورد.

امروز همه بلای خانمانسوز کرونا را از خود دور کردند تا به جای هراس، مرگ، نا امیدی، دست های آلوده، صورت ماسک زده، نفس های بشماره افتاده و تقابل مرگ و زندگی در قرنطینه، شادی و سلامتی و خوشی، امید و زندگی، روزهای خوب، فرداهای بهتر و نابودی و شکست کرونا را با هم نظاره گر شدند.

مردم به عشق روزهای خوب فردا، امروز در خانه ماندند تا بار دیگر به همه نشان دهند که گاهی برای لذت بردن از زندگی و نشان دادن دوستی به هم باید با دوری از هم و چشم پوشی از تفریح روزهای خوب در کنار هم بودن و لذت زندگی را معنا کرد.

بر اساس اعلام مقامات مسوول استان همه راه های منتهی به تفرجگاه های ایلام در مناطق مختلف مسدود است./ایرنا

 .

 .

 .

×××

    (گروه رسانه ای ندای زاگرس (ندای زاگرس – سپهرروز – پویاخبر – ماناسپهر – نگاه اقتصاد

http://www.nedayezagros.ir  –  http://www.manasepehr.ir  – http://pooyakhabar.ir  – http://negaheghtesad.ir 

davodsajadi@gmail.com :ایمیل برای ارسال اخبار، مقاله، سوژه و درج تبلیغات

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.