کد خبر : 5772
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱

دفن کرونایی‌ها در بهشت زهرا در قطعه‌های درخواستی خانواده‌ها انجام می‌شود

دفن کرونایی‌ها در بهشت زهرا در قطعه‌های درخواستی خانواده‌ها انجام می‌شود
شهرری- مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: دفن متوفیان کرونایی در قطعه های درخواست شده از سوی خانواده های آنان انجام می‌شود و هیچ تفاوتی با سایر اموات در اجرای مراسم تدفین ندارند.

پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد  (www.negaheghtesad.ir) 

سعید خال روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: دفن متوفیان مبتلا به ویروس کرونا بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت و در نهایت دقت انجام می شود و در این زمینه، به خانواده ها و شهروندان اطمینان میدهیم که هیچ نگرانی نداشته باشند و به شایعات و یا اخبار کذب در فضای مجازی توجه نکنند.

وی افزود: متوفیان کرونایی طبق بخشنامه های درون سازمانی و پروتکل های وزارت بهداشت با فاصله لازم از یکدیگر دفن می شوند و تمامی مراحل به لحاظ شرعی و رعایت نکات بهداشتی با دقت و نظم خاص انجام می گیرد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: این سازمان در حالت عادی روزانه به صورت میانگین در حدود ۱۷۰ متوفی و سالانه در حدود ۶۰ هزار متوفی پذیرش می کند.

وی عنوان کرد: در شرایط عادی ۴۰ هزار متوفی در بهشت زهرا(س) دفن و ۲۰ هزار نیز به سایر شهرستان های کشور منتقل می شود.

خال افزود: سازمان بهشت زهرا (س) سازمانی خدماتی است که بدون تعطیلی و بی وقفه و منظم به مردم خدمات رسانی می کند و در این شرایط پرسنل گمنام و شریف این سازمان وظیفه خود می‌دانند در کنار کادر درمان برای شکست کرونا تلاش شبانه روزی کنند.

وی به موضوع پرداخت وجوه برای دفن اموات کرونایی اشاره کرد و گفت: وجوه مربوط به کفن و دفن متوفیان کرونایی بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و با نظارت دقیق دریافت می شود.

شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما در وضعیت بحرانی هستیم و پرسنل خدوم بهشت زهرا(س) با روحیه بالا و گمنام در حال خدمات رسانی هستند و لازم است که مردم همکاری کنند تا از این شرایط خارج شده و عبور کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در خانه ماندن و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا بهترین توصیه و روشی است که مردم می توانند بدینوسیله کمک کنند و همکاری نمایند تا از این حالت و شرایط بحران عبور کنیم.

خال به تجربه موفق عدم حضور مردم در روزهای پایانی سال و موکول کردن آیین پنج شنبه پایان سال را به بعد از بحران کرونا توسط مردم ، اشاره کرد و گفت: با اطلاع رسانی صادقانه و صحیح مردم با شهرداری تهران و بهشت زهرا(س) همکاری کردند و این تجربه موفقی بود.

خال اضافه کرد: در حال حاضر با اینکه در وضعیت خدمات رسانی در شرایط بحران هستیم اما به حول و قوه الهی و با پیش بینی های انجام شده در خصوص ملزومات بهداشتی و لوازم مورد نیاز پرسنل بهشت زهرا (س) هیچ گونه کمبود و مشکلی وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) ادامه داد: تمامی تجهیزات فردی و مورد نیاز پرسنل سازمان بهشت زهرا(س) نیز در جهت جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا طی روز چندین بار تعویض می شود و تمامی کارکنان این سازمان نیز به صورت هفتگی چکاپ و تست های لازم را انجام می دهند.

وی با تاکید براینکه مردم نباید به برخی کلیپ ها و شایعات منتشر شده در فضای مجازی که به هیچ عنوان حقیقت ندارد اعتنا کنند، افزود: مسائل شرعی و موارد بهداشتی برای تمامی متوفیان کاملا رعایت می شود و مراجعه کنندگان نیز باید بدانند که تمامی اماکن و امکانات بهشت زهرا(س) روزانه چندین بار ضدعفونی و گندزدایی می شود.

خال یادآور شد: ناوگان حمل و نقل متوفایان نیز پس از انجام هر ماموریت برای جلوگیری از هر گونه انتشار ویروس و آلودگی گندزدایی و ضدعفونی می شود.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد.

بهشت زهرا (س) ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از اموات را در خود جای داده است./ایرنا

 .

 .

 .

×××

    (گروه رسانه ای ندای زاگرس (ندای زاگرس – سپهرروز – پویاخبر – ماناسپهر – نگاه اقتصاد

http://www.nedayezagros.ir  –  http://www.manasepehr.ir  – http://pooyakhabar.ir  – http://negaheghtesad.ir 

davodsajadi@gmail.com :ایمیل برای ارسال اخبار، مقاله، سوژه و درج تبلیغات

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.