تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳

همگرایی اجتماعی و صفر همگانی به سیزده بدر/ جامعه ما و درس عمومی در این روز تاریخی

همگرایی اجتماعی و صفر همگانی به سیزده بدر/ جامعه ما و درس عمومی در این روز تاریخی
پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد (www.negaheghtesad.ir)

ایلام – مجتبی کاور: سیزده بدر هر ساله به عنوان یک نماد و فرهنگ عمومی ایرانی سبب شده بود که  اکثر مردم در دل طبیعت با همکاری خانوادگی بساط یک دورهمی را فراهم کنند تا در واپسین روزهای تعطیلات نورزوی روزی خوش و به یاد ماندنی در ذهن خود؛ و قاب عکس های خانوادگی به ثبت برسانند.

اما امسال برخلاف سالهای گذشته به خاطر ویروس کرونا نتها خبری از دید بازدید عید نبود بلکه مردم کشور در یک همگرایی اجتماعی و صفر همگانی؛ به سیزده بدر دادند تا توانسه باشند با همت همگانی زنجیره بیماری کرونا را به حداقل برسانند که این همستگی ملی کمک زیادی به سلامتی عمومی جامعه در مقابل این ویروس و بهترین عیدی به مدافعان سلامت کشور بود که بعد از ماه ها خستگی ناشی از ابتلای شهروندان به این بیماری شب از روز نشان در حال ارائه خدمت به بیمارن بودند، است هر چند نمی شود با نوشتن چند سطرح به این همت بزرگ اجتماعی و همگرایی عمومی و جهاد تلاش گران مدافعان سلامت بسنده کرد.

اما همت عمومی مردم در راستای نه به سیزده بدر درسهای بزرگی هم داشت که متولیان و مسئولان نظام و کشور باید به آن پی ببرند که مردم همیشه پای کار بوده اند و این خود آنها هستند که با دوگانگی زمینه ایجاد تنش اجتماعی و نافرمانی مدنی به وجود می آورند که سبب شده مشکلات کشور در داخل به وجود بیاید.

به راستی چرا باید عده ای خود سر در برابر خواست همگانی، در اذهان عمومی با صدای رسا فریاد توهین به رئیس جمهور که منتخب مردم است را سر دهند وعده ای دیگر فراخوان تجمع و شکستن در وردی حرم را در دستور کار داشته باشند به راستی این تعداد انگشت شمار می توانند برای یک جامعه تصمیم گیر باشند؟ خیر! چرا که  عموم مردم جامعه خود را مطع قانون می دانند و تلاش کردند در راستای حقوق عمومی خود برابر قانون مطالبه گری کنند که یک امر بسیار طبیعی است که مسئولان هم باید به خواست آنها برابر قانون توجه کنند.

همگان نیک می دانیم رهبر فرزانه و مسئولان اجرایی کشور در سایه تحریم های ظالمانه در این مدت که ویروس کرونا مشکلات زیادی برای جامعه ما ایجاد کرده از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند و همه امکانات کشوری و لشکری را برای خدمت به مردم بسیج کرده اند که نشان از همدلی مسئولان نطام دارد.

خوشختانه همدلی مسئولان نطام سبب شده که علی رغم تحریم ها استکبار چرخ اقتصاد کشور بچرخد هر چند مشکلاتی ناشی از تحریم هم وجود دارد ولی بدون شک با همدلی و همگرایی اجتماعی که درخصوص نه به سیزده بدر امروز در کشور اتفاق افتاد زنجیره ویروس کرونا هم قطع خواهد شد باشد که این همگرایی اجتماعی مسئولان و جامعه ما تداوم داشته باشد تا فائق بیایم بر مشکلات داخلی که وجود دارد و مسئولان اجازه جولان به افراد خود سر که انگشت شمار هستند در سیل جمعیت کشور ندهند و همچون گذشته برابر قانون با آنها برخود کنند/تابناک ایلام- مجتبی کاور

 .

 .

 .

×××

    (گروه رسانه ای ندای زاگرس (ندای زاگرس – سپهرروز – پویاخبر – ماناسپهر – نگاه اقتصاد

http://www.nedayezagros.ir  –  http://www.manasepehr.ir  – http://pooyakhabar.ir  – http://negaheghtesad.ir 

davodsajadi@gmail.com :ایمیل برای ارسال اخبار، مقاله، سوژه و درج تبلیغات

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.