تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹

ظریف:

فلسطینیان نباید هزینه جنایات تمدن غرب را بپردازند

فلسطینیان نباید هزینه جنایات تمدن غرب را بپردازند
تهران- وزیر امور خارجه در پیامی توییتری گفت که فلسطینیان نباید هزینه جنایات تمدن غرب علیه یهودیان را بپردازند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه در پیامی توییتری نوشت: تهوع‌آور است کسانی که تمدنشان «راه‌حل نهایی» را در اتاق‌های گاز می‌دید، به کسانی حمله می‌کنند که خواستار یک راه حل واقعی از طریق صندوق‌های رای، از طریق همه‌پرسی، هستند. چرا ایالات متحده و غرب این‌قدر از دموکراسی هراس دارند؟ فلسطینیان نباید هزینه جنایت شما یا گناه شما را بپردازند.

پیشتر ظریف در گفت‌وگویی با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: سلاح های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی… علی رغم وتوی بسیاری از قطعنامه‌ها توسط آمریکا (ولی با این وجود) تعدادی هم صادر شده ولی جامعه بین المللی نتوانسته این قطعنامه‌ها را اجرایی کند. هم به همان دلیل که رژیم صهیونیستی یک خطر جهانی است و توانسته در واقع با ابزار مختلف دنیا را به گروگان بگیرد و باج خواهی کند.

وی تاکید کرد: کشوهای اروپایی هنوز دارند باج جنگ جهانی دوم را بعضاً به رژیم صهیونیستی پرداخت می‌کنند و این یک واقعیت انکارناپذیر است. آنچه که مانع شده در واقع دیدگاه جامعه بین المللی نسبت به فلسطین و زیر پاگذاشتن موضوع آرمان به حق مردم فلسطین است. همین طور نگرانی‌های به حق جامعه بین المللی از سیاست های خطرناک رژیم صهیونیستی، توسعه سلاح های کشتار جمعی، استفاده از تروریزم به عنوان یک ابزار سیاست خارجی، استفاده از سرکوب جمعی، استفاده از تنبیه جمعی علیه یک محله یا یک قصبه برای پیگیری سیاست های اسرائیل، همه اینها نگرانی کل جامعه جهانی را برانگیخته، اما این باجگیری و روش ویژه رژیم صهیونیستی که جامعه جهانی را در برخی مواقع به گروگان گرفته‌اند، لااقل دولت ها را مانع از این شده که خواست جامعه جهانی عملی شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.