تاریخ انتشار : شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

معاون استاندار ایلام:

آزادسازی خرمشهر روزی غرورآفرین برای ملت ایران است

آزادسازی خرمشهر روزی غرورآفرین برای ملت ایران است
ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه دفاع مقدس سند مجاهدت و مقاومت در برابر استکبار جهانی است، گفت: سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر روزی ملی، حماسی و غرورآفرین برای ملت ایران است.

محمود نوذری روز شنبه در سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران که به صورت مجازی و از طریق ویدیوکنفرانس همزمان با سراسر کشور در ایلام برگزار شد، افزود: سوم خرداد جشن بزرگی برای تک تک ملت ایران است.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس یکی از بزرگترین عملیات‌های پرغرور و شورآفرین دوران هشت سال دفاع مقدس است، ادامه داد: هیچ مقطع و زمانی از این دوران به اندازه سالرزو آزادسازی خرمشهر شاهد این همه غرور ملی و عزت نبودیم و اوج حماسه ملت ایران در این روز رقم خورد.

وی با بیان اینکه بر اساس فرموده امام راحل فتح خرمشهر، فتح ارزش‌ها بود، بیان کرد: این روز، روز ملی حماسی و بزرگی است که در تاریخ و اذهان ملت ایران تا ابد باقی خواهد ماند چرا که بعد از آزادسازی خرمشهر راهبرد نظامی کشور از حالت دفاعی به هجومی تغییر کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بعد از فتح خرمشهر بود که فتوحات بعدی در دوران دفاع مقدس حاصل شد، یادآور شد: جنگ ما جنگ با یک کشور نبود و تمام دنیا و کشورهای عربی با همه ساختارهای مالی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود از رژیم بعثی حمایت می‌کردند.

نوذری با اشاره به اینکه ما در طول دوران دفاع مقدس از ۲۷ کشور جهان اسیر داشتیم، افزود: این امر نشان دهنده اوج مظلومیت و عظمت ایران اسلامی در برابر نظام استکباری جهانی بود و باید گفت که دفاع مقدس شرح سند جنایات صدام و صدامیان بوده است.

وی با بیان اینکه دشمن بعثی با حمایت نظام استکباری در شرایطی به کشور حمله کرد که انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود، ارتش منسجمی نداشت و سپاه در آن مقطع هنوز تشکیل نشده بود، افزود: سند دیگر دفاع مقدس، شرح دلاورمردی های مردم بزرگ ایران به ویژه مردم استان ایلام است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مردم ایلام در دوران دفاع مقدس مجاهدانه، قهرمانانه و ایثارگرانه در مقابل رژیم بعثی از آرمان‌های نظام اسلامی دفاع کردند، خاطرنشان کرد: امروز باید ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس به خوبی با کار فرهنگی و رسانه‌ای برای نسل جوان تبیین شود.

سوم خردادماه سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.