تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

استاندار ایلام: 

رعایت‌ نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی موجب شیوع مجدد کرونا می‌ شود

رعایت‌ نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی موجب شیوع مجدد کرونا می‌ شود
ایلام - استاندار ایلام گفت: اگر مردم فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد شیوع مجدد و افزایش آمار کرونا خواهیم بود.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا با اشاره به افزایش آمار مبتلایان در استان اظهار داشت: این آمار به علت افزایش سرعت در بیماریابی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان بوده است.

وی افزود: اگر عامل صرفا به خاطر تسریع در روند بیماریابی باشد این می تواند یک روند خوب باشد اما اگر علت افزایش آمار به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باشد قطعا این یک هشدار است و بایست آن را جدی گرفت.

استاندار ایلام با هشدار خطر جدی گرفتن کرونا، یادآور شد: مردم فکر نکنند که همه چیز تمام شده است و نسبت به پروتکل های بهداشتی بی توجه شوند چراکه غفلت از تهدید کرونا نتیجه ای پشیمان کننده به دنبال خواهد داشت.

سلیمانی دشتکی در ادامه به شاخص های بررسی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه ایلام در این شاخص ها وضعیت خوبی ندارد و بایست نسبت به این مهم اهتمام جدی داشت.

وی در ادامه به برگزاری نماز عید سعید فطر با رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا اماکن و صحن حرم ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از بعد از عید فطر گشایش می یابد و درباره بازگشایی کل مساجد و پایان محدودیت برای فعالیت پاساژها، ظرف هفته جاری بررسی ها تکمیل و در جلسه شنبه آتی درباره آنها تصمیم گیری می شود.

استاندار ایلام همچنین به ساعت کاری کارمندان اشاره کرد و گفت: همچنین مصوب شد که از دهم خرداد ماه همه کارمندان در محل کار حضور یابند و ساعات کار اداری از ۷ و نیم صبح تا ۲ و نیم ظهر باشد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفته شد که چارچوب “شهید خدمت” مشخص و ابلاغ شود، تاکید کرد: پرسنل کادر درمان که در بیمارستان ها در حین خدمت جان خود را در اثر بیماری کرونا از دست داده اند شهید خدمت محسوب می شود که البته دستورالعمل آن متعاقبا اعلام می شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.