تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳

استاندار:

بنیاد مستضعفان ۵۵۰ میلیارد ریال برای ۲ شهرستان ایلام اختصاص داد

بنیاد مستضعفان ۵۵۰ میلیارد ریال برای ۲ شهرستان ایلام اختصاص داد
ایلام- استاندار ایلام گفت: اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در شهرستان‌های ملکشاهی و هلیلان محروم‌ترین منطقه استان، نقش مهمی در کاهش محرومیت مردم این مناطق دارد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز سه‌شنبه در دیدار با معاون بنیاد مستضعفان کشور اظهار داشت: اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی در ملکشاهی اقدامی بسیار مثبت است که با تحقق آن شاهد گام بلندی در راستای محرومیت‌زدایی در این منطقه محروم خواهیم بود.

وی، نقش بنیاد مستضعفان در محرومیت‌زدایی را مهم و ارزشمند خواند و افزود: از حمایت‌ها و کمک‌های بسیار خوب بنیاد مستضعفان در موضوعات مختلف از جمله محرومیت‌زدایی در استان، مشارکت در اربعین با تشکیل بزرگترین موکب کشور و کمک ۴۰ میلیارد ریالی در مقابله با کرونا قدردانی می‌شود.

استاندار ایلام خواستار تحت پوشش قرار گرفتن هلیلان در بحث محرومیت‌زدایی همزمان با شهرستان ملکشاهی شد و گفت: هلیلان محروم‌ترین نقطه استان است و با توجه به توافقات اولیه انتظار این است که این منطقه نیز از خدمات بنیاد مستضعفان بهره‌مند شود.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: با وجود اینکه این منطقه به تازگی به شهرستان تبدیل شده است اما از محرومیت در رنج بوده و نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: از کمک ۴۰ میلیارد ریالی بنیاد در بحث کرونا ۱۰ میلیارد ریال به هلیلان اختصاص یافته است اما برای تعدیل آسیب‌های اجتماعی در این منطقه نیازمند سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال هستیم.

استاندار ایلام خواستار اجرای تعهدات قبلی بنیاد و طرفین درگیر در کار محرومیت‌زدایی ملکشاهی شد و گفت: در بحث آب شرب فاز اول آماده شده و نیازمند اجرای فاز دوم هستیم، درمانگاه و دی‌کلینیک ملکشاهی نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم است که باید در زمان مقرر جمع شود و بحث سوم جاده دسترسی به شهرستان از مهمترین پروژه‌های عمرانی در این شهرستان است که نیازمند پیگیری جدی است.

سلیمانی‌دشتکی در ارتباط با اشتغال‌زایی در شهرستان ملکشاهی افزود: اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی با ایجاد صندوق‌های خاص توسط بنیاد در رفع معضل بیکاری تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار ایلام گفت: از زمان حضور پرویز فتاح در بنیاد مستضعفان شاهد تحرک بسیار خوبی در این بنیاد قدرتمند برای محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف کشور از جمله ایلام هستیم.

گفتنی است در این نشست با تماس تلفنی استاندار ایلام با معاون مناطق محروم ریاست جمهوری مقرر شد در یک تفاهم‌نامه سه جانبه بین بنیاد مستضعفان، معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و استانداری، شهرستان هلیلان نیز به موازات شهرستان ملکشاهی به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی در استان معرفی شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.