تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

توزیع بنزین یورو ۴ همزمان با آغاز تست نازل های سوخت مایع در استان ایلام

توزیع بنزین یورو ۴ همزمان با آغاز تست نازل های سوخت مایع در استان ایلام
/

ایلام –  نگاه اقتصاد – مدیرکل استاندارد ایلام گفت: طبق برنامه، جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و آزمون نازل‌ها در این استان هر سه ماه یکبار و با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مورد بازرسی و سنجش قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام: طی بازرسی انجام شده در صورت صحت عملکرد نازل، برچسب آزمون دوره‌ای شب نما، ضدآب، ضدخش و مقاوم در برابر سرما و گرما طراحی و بر روی نازل های سوخت نصب می شود. در صورت عدم صحت عملکرد، تا زمان رفع نقص و انجام آزمون مجدد از فعالیت نازل مورد نظر جلوگیری می‌شود.

همتی اضافه کرد: قرار است برای اولین بار در شهر ایلام توزیع بنزین یورو ۴ آغاز شود و کارشناسان اداره کل استاندارد پیش از توزیع بنزین یورو ۴ نسبت به صحت سنجش در حال صحت سنجی نازل های سوخت در استان می باشند. (براساس استاندارد یورو ۴ این سوخت به طور کامل بدون سرب است و عدد اکتان آن نیز بین ۹۱ تا ۹۵ است، عدد اکتان نشان‌دهنده آرام سوزی و خشک‌سوزی سوخت مصرفی است. مصرف این سوخت‌ برای بشر و محیط زیست با آلودگی کمتری همراه است).

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: در صورتیکه شهروندان مغایرتی در صحت عملکرد نازل جایگاه های مشاهده کنند می توانند از طریق تلفن ۱۵۱۷ موضوع را به این اداره کل اطلاع تا کارشناسان استاندارد بلافاصله نسبت به دفاع از حقوق مصرف کنندگان و پیگیری موضوع اقدام نمایند.

وی در پایان تصریح کرد: حدود ۴۳۰ دستگاه نازل سوخت مایع (بنزین و نفت گاز) در جایگاه های سطح استان فعال است که صحت عملکرد این نازل های توزیع سوخت مایع به صورت دوره ای هر ساله در بازه زمانی سه ماهه توسط کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه های همکار سازمان ملی استاندارد و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام مورد بررسی قرار می گیرد.

در استان ایلام ۶۹ جایگاه عرضه سوخت شامل ۴۷ باب جایگاه عرضه فرآورده سوختی بنزین، گازوییل و ۲۲ باب جایگاه CNG تک منظوره و ۲ منظوره، فعال است.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.