تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹

۴۴۷ کارگاه واجد شرایط دریافت تسهیلات کرونا در ایلام ثبت نام شدند

۴۴۷ کارگاه واجد شرایط دریافت تسهیلات کرونا در ایلام ثبت نام شدند
ایلام - مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از ثبت نام ۴۴۷ کارگاه واجد شرایط دریافت تسهیلات کرونا خبر داد و گفت: شیوه نامه پرداخت تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده ۲۳ خرداد ماه جاری به بانک ها ارسال می شود.

احمد خانمحمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات حمایتی برای ۱۴ رسته شغلی که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پرداخت این تسهیلات به صورت ۲ مرحله‌ای بوده که در مرحله اول ۵۰ درصد تسهیلات متعلق به صاحبان کسب‌ و کار پرداخت می شود و مابقی یک ماه بعد از آن و پس از تایید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سامانه کارا به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی انجام می‌شود.

خان‌ محمدیان تاکید کرد: نسبت تعیین‌ شده در هر مرحله برای واحدهای کسب ‌و کار به ازای هر شاغل ۱۲۰ میلیون ریال تعیین شده که ۷۰ درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه‌های دستمزد و ۳۰ درصد آن برای سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط با کسب ‌و کار است.

وی ادامه داد: برای واحدهای کسب ‌و کار در رسته‌هایی که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند، به ازای هر شاغل ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات تعیین شده که ۵۰ درصد این مبلغ برای هزینه‌های دستمزد و ۵۰ درصد آن برای سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط با کسب ‌و کار است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب‌ و کاری که تعداد شاغلین آنها بالای ۵۰ نفر است به روشی متفاوت انجام می‌شود.

خان‌محمدیان اضافه کرد: در خصوص این واحدها بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تسهیلات با تعهد بازپرداخت در اختیار صاحب کسب‌ و کار قرار ‌می‌گیرد اما سهم شاغلین با اخذ موافقت از کارفرما در زمان انعقاد قرارداد، نزد بانک مسدود و بر اساس فهرست اعلامی کارفرما و شماره حساب شاغلین که احراز اشتغال‌ آنها به تایید سازمان تامین اجتماعی رسیده و در سامانه کارا درج شده پرداخت می‌شود.

مهلت بازپرداخت اقساط ۲۴ ماه است

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: مدت باز پرداخت اقساط تسهیلات ۲۴ ماه و شروع اقساط از ابتدای مهرماه سال ۹۹ است.

خان محمدیان تاکید کرد: سود دوره تنفس از زمان پرداخت تسهیلات تا ابتدای مهر ماه محاسبه و به مبلغ بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

وی گفت: آن تعداد از واحدهای کسب‌ و کار معدودی که ممکن است نسبت به بازپرداخت تسهیلات در موعد مقرر اقدام نکنند و یا با تشخیص و اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا دستگاه بخشی مربوطه، منابع دریافتی را در غیر مصادیق تعیین شده هزینه کنند، به مدت ۲ سال از دریافت هرگونه خدمات بانکی( تسهیلات، ضمانت‌نامه، اعتبارات اسنادی و…) محروم شده و موظف به پرداخت وجه التزام به نرخ ۲۴ درصد(شامل ۱۸ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ۶ درصد جریمه) خواهند شد.

به گفته خان وی، بازپرداخت تسهیلات کرونا ۲ سال است و سه ماه پس از واریز (مهرماه) شروع می‌شود.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام افزود: تاکنون ۴۴۷ کارگاه با اشتغال ۸۸۵ نفر درخواست خود را به دستگاه اجرایی دادند و فرآیند تسهیلات ۱۲ تا۱۶ میلیون تومانی به آن ها طی روزهای آتی انجام خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.