تاریخ انتشار : جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

ثبت نام ۶ هزار و ۹۹۷ ایلامی در سامانه بیمه بیکاری

ثبت نام ۶ هزار و ۹۹۷ ایلامی در سامانه بیمه بیکاری
ایلام - رییس حمایت مشاغل و بیمه بیکاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۶ هزار و ۹۹۷ نفر در این استان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

امید نیازیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متقاضیان بیمه بیکاری ناشی از کرونا جهت اطلاع از اینکه مشمول این طرح هستند با استفاده از کد رهگیری به سامانه بیمه بیکاری مراجعه کنند.

وی افزود: با شیوع کرونا و تاثیر آن بر کسب و کارها که موجب تعطیلی و نیمه فعال شدن برخی بنگاه‌ها و به تبع آن تعدیل نیرو و یا بیکاری برخی از نیروهای کار شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حمایت از این افراد، سامانه بیمه بیکاری به آدرس Bimebikari.mcls.gov.ir را راه اندازی کرد.

نیازیان یادآور شد: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری با ثبت اطلاعات هویتی، شغلی، کارگاهی و بیمه‌ای در این سامانه اقدام و کد رهگیری خود را جهت پیگیری از طریق سامانه یاد شده دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شرط پرداخت مقرری بیمه بیکاری، مشمول بودن قانون کار، قانون تامین اجتماعی و قانون بیمه بیکاری است، گفت: تعداد ثبت نام کنندگان مشمول بیمه بیکاری در سامانه اینترنتی تا هشتم خرداد ماه سال جاری ۶ هزار و ۹۹۷ نفر است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۸۹ نفر به علت حوادث غیر مترقبه ناشی از کرونا و یک هزار و ۳۹ نفر به علت تعطیلی کارگاه و مابقی به دلیل اتمام قرارداد، تعدیل نیرو، اخراج در فصل کار و قرارداد کار و عدم نیاز و کمبود نقدینگی بیکار شدند.

رییس حمایت مشاغل و بیمه بیکاری ایلام اظهار داشت: آن دسته از متقاضیانی که پس از ثبت نام در سامانه، مشمول بیمه بیکاری شدند باید منتظر پیامک بعدی جهت دریافت مقرری بیمه بیکاری باشند و از مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خودداری کنند.

نیازیان افزود: همچنین متقاضیانی که در سامانه ثبت نام کرده و هنوز پیامکی به آنها ارسال نشده است می‌توانند با استفاده از کد رهگیری که در زمان ثبت نام دریافت کرده اند،به سامانه بیمه بیکاری مراجعه کرده و از وضعیت خود مبنی بر اینکه مشمول بیمه بیکاری شده اند یا خیر، مطلع شوند.

وی تصریح کرد: آن دسته از متقاضیانی که ثبت نام کرده و مشمول نشدند در صورتی که مشمول قانون کار و بیمه بیکاری باشند می توانند به ادارات تعاون، کار ورفاه اجتماعی محل فعالیت خود مراجعه کنند که پرونده آنها مبنی بر اینکه مشکل بیمه‌ای و سه درصد حق بیمه بیکاری ندارند، مورد بررسی قرار گرفته و لیست آن به ستاد ارسال می‌شود.

نیازیان یادآور شد: آن دسته از کارگرانی که به علت عدم واریز حق بیمه دی ماه سال ۹۸ از سوی کارفرما، موفق به ثبت درخواست در سامانه بیمه بیکاری نشده اند نیز طبق روال گذشته و بمنظور احراز کارکرد ابتدا باید از کارفرما در مراجع حل اختلاف در خصوص واریز حق بیمه طرح دعوی کرده و پس از اخذ رأی مربوطه مبنی بر احراز کارکرد، بیمه بیکاری خود را پیگیری کنند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.