تاریخ انتشار : جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

۷۴ پروژه ایلام در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارند

۷۴ پروژه ایلام در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارند
ایلام- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: ۷۴ پروژه عمرانی در این استان که تکمیل و اجرای آنها در جهش تولید و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد در اولویت تخصیص اعتبار است.

رحمت اله قیصوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری ها و مکاتبات انجام گرفته تلاش های خوبی در راستای جذب بودجه سال ۹۹ استان انجام گرفت که بخش اعظم اعتبارات طرح های ملی از محل توازن ملی به میزان ۷۶ درصد اضافه شد.

وی افزود: این درصد از سهم توازن استانی کم شده و به سهم توازن ملی اضافه شده است و با کمک آن پروژه های ملی استان که برای آینده ایلام از نظر زیرساختی مهم هستند، سریعتر به اتمام می رسند.

قیصوری گفت: همچنین سهم شهرستان هلیلان به عنوان یک شهرستان تازه تاسیس نیز در بودجه سالجاری به میزان ۲۲۰ میلیارد ریال دیده شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام اظهار داشت: یکی از اولویت ها در بودجه سال جاری توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد زیرساخت های آب و خاک و تکمیل پروژ ه های نیمه تمام است.

قیصوری افزود: ۲۶۰میلیارد ریال برای پروژه های عمومی خصوصی در سال جاری در نظر گرفته شده است که باید دستگاه های اجرایی آن را در همان محل هزینه کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات هزینه ای امسال حتی کفاف پرداخت حقوق کارکنان را نمی کند، گفت: باید مدیران با صرفه جویی و دقت در هزینه کردن این اعتبارات کمک کنند تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود هرچند کسری بودجه طی نامه ای به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است.

قیصوری به صرفه جویی و فروش اموال مازاد دستگاه ها و همچنین جذب کمک هلدینگ ها و بنیادها برای اجرای طرح های دستگاه ها تاکید کرد.

وی افزود: می توان از محل ظرفیت های اعتبارات مناطق مرزی برای اتمام پروژه های نیمه تمام و اولویت دار استان کمک گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: پروژه های مرزی به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبار دارند و به فرماندان شهرستان ها برای اتمام پروژه های مهم و حیاتی کمک می شود.

بر اساس اعلام مدیرکل بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام، برای هزینه های جاری دستگاه ها ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان شود اما تنها ۳۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و استان با کسری چهار میلیارد تومانی در این ردیف مواجه است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.