تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸

کرونا ویروس نتوانست سبک زندگی را تغییر دهد

کرونا ویروس نتوانست سبک زندگی را تغییر دهد
ایلام - نگاه اقتصاد - شیوع و همه گیری کویید 19 در همه عالم موجب فراهم آوردن اختلالاتی در زندگی بشریت و باعث تغییراتی در سبک زندگی، الگوهای زیست محیطی و حتی تغییر مناسبات و مراسمات شد.

تهدیدی که جامعه بشریت با آن روبرو شد فرصتهایی نیز فراهم آورد که میتوانست نقشی اساسی در تغییر روشها، نگرشها و الگوهای صحیح زیستی و حتی بازنگری در روابط بین الملل نیز داشته باشد.

این تغییرات در همان ایام اولیه خیلی زود بروز و شیوه ای جدید از زندگی را به نمایش گذاشت که خیلی ها این تغییرات را مثبت ارزیابی و در جهت اصلاح سبک زندگی می پنداشتند.

رعایت اصول بهداشتی در رفتارهای روزمره، لغو و پرهیز از انجام بسیاری رسومات و مراسمات در عزا و عروسی ها، تغییر نگرش رفتارها نسبت به محیط پیرامونی خصوصاً جنگل و کوه و همچنین پر رنگ شدن اخلاق حسنه احسان و نیکوکاری همه و همه از آثار و پیامدهای مثبت این بیماری بود بطوریکه انتظار می رفت جهانی پسا کرونایی شاهد باشیم.

اما دیری نپایید و با کاهش محدودیت پروتکل ها و بازگشت زندگی به روند عادی این تغییرات به سرعت و همانند فنری ارتجاعی به همان روال اولیه برگشت و دیگر اثری از آثار تغییرات دیده نشد.

سختگیری های روزمره در رعایت اصول بهداشتی خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد، انجام مراسمات به همان روش و شیوه قدیمی برگزار و رفتارها نسبت به هم و محیط به قبل برگشت انگار نه ویروس کویید ۱۹ آمده و نه کرونایی دنیا را تسخیر کرده است.

این در حالی است که وجود این ویروس هنوز پابرجا بوده و موجب فراهم آوردن موج دوم شیوع با ابعاد گسترده تری شده است.

و سرانجام باید اشاره کرد برای تغییر و جا انداختن یک ایده و فرهنگ نیاز به زمان و عوامل مختلفی از جمله صدا و سیما، متولیان امور فرهنگی، بزرگان و اکابر، اساتید دانشگاهی و رسانه ها دارد تا بتوان آن ایده را بدعت کرد./نگاه اقتصاد – بهروز مردانی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.