تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

امکان دسترسی به اینترنت در ۸۰ درصد روستاهای ایلام

امکان دسترسی به اینترنت در ۸۰ درصد روستاهای ایلام
ایلام- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ساکنان ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از خدمات اینترنتی بهره‌مند هستند.

عباس بیرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان شامل بیش از ۳۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان است که هر سه مولفه ارتباطی از جمله تلفن ثابت، همراه اول و اینترنت را در اختیار دارد.

وی به رشد ۱۷ برابری ظرفیت پهنای باند ورودی به ایلام در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: ۲۵ شهر این استان هم اکنون از نسل سوم اینترنت ۳G برخوردار هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام توسعه زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ایلام را متوازن و همه جانبه در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد و یادآور شد: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی این استان امسال با اجرا و تکمیل طرح های توسعه در حال اجرا به ۱۰۰ درصد کل مناطق روستایی استان( روستاهای بالای ۲۰ خانوار) افزایش می یابد.

بیرامی با اشاره به پروژه های در دست اجرای این شرکت تاکید کرد: طرح های توسعه ارتباطی و اینترنتی هم اینک در ۲۲۶ روستای دیگر این استان در حال اجرا و تکمیل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی اینترنت پرسرعت به این تعداد روستا (۲۲۶ روستا) خبر داد و گفت: همچنین ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری درمناطق روستایی درحال اجراست که تاکنون ۸۲ کیلومترآن اجرا شده است.

بیرامی به اتصال ۱۰۰ مدرسه روستایی به شبکه اینترنت تاکنون اشاره کرد و افزود: امسال تعداد مدارس هوشمند استان به ۶۰۰ مدرسه افزایش خواهد یافت و دانش‌آموزان برای استفاده از اطلاع‌رسانی و آموزش نوین هوشمند، محدودیتی نخواهند داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: مدارسی که دارای اینترنت و ای دس اس ال هستند ارتقای سرویس و سرعت (حداقل ۲مگا بیت با حجم ۳۰ گیگ شارژ ماهیانه) خواهند یافت و مدارسی که فاقد این سرویس هستند مودم رایگان دریافت و سرویس جدید در آنها راه اندازی می شود.

بیرامی ادامه داد: همچنین ترافیک مورد تقاضای دانشگاه ها برای سایت و پورتال ها اعلامی از طرف وزارت علوم و تحقیقات توسط وزارت ارتباطات انجام شده و تا پایان فصل آموزشی سال جاری به صورت رایگان است.

به گفته وی، تامین این ترافیک به پیشنهاد و تامین هزینه وزارت ارتباطات صورت گرفته است.

جمعیت استان ۵۸۵ هزار نفری ایلام در ۱۰ شهرستان ساکن هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.