تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

قالیباف:

تحکیم مناسبات دوستانه ایران و افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است

تحکیم مناسبات دوستانه ایران و افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است
تهران - رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی رییس مجلس نمایندگان افغانستان تاکید کرد که تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه تهران و کابل از اهمیت فراوانی برخوردار است.

به گزارش دوشنبه شب خانه ملت، میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان افغانستان امروز در تماس تلفنی با محمدباقر قالیباف درباره مناسبات دو کشور همسایه و تحولات منطقه‌ای به گفت‌وگو پرداخت.
قالیباف در این گفت‌وگو با تاکید بر ظرفیت‌ پارلمان‌های دو کشور، تصریح کرد: تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه ایران و افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و امیدواریم سطح تعاملات بین دو کشور افزایش یابد و شاهد گسترش روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه توسعه ارتباطات پارلمانی باشیم.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین بر تقویت امنیت مرزهای دو کشور تاکید کرد و افزود: با همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان می‌توان برای مبارزه با تهدیدات از جمله تروریسم، مواد مخدر و دخالت کشورهای ثالث در بی‌ثبات سازی منطقه اقدامات مهمی به عمل آورد.
قالیباف همچنین حمله اخیر تروریستی در این کشور را که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان افغانستان شد، به مجلس، دولت و مردم افغانستان تسلیت گفت.
رییس مجلس افغانستان نیز در این گفت‌وگو با تبریک انتخاب قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان افغانستان برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فی‌مابین در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه پارلمانی تاکید کرد.
رحمانی با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور، گفت: مجلس نمایندگان افغانستان از تداوم و گسترش مناسبات دوستانه خود با مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند./ایرنا

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.