تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰:۳۲

۲۱۶ میلیارد تومان سهم واحدهای آسیب دیده از کرونا در ایلام

۲۱۶ میلیارد تومان سهم واحدهای آسیب دیده از کرونا در ایلام
ایلام- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای آسیب دیده از کرونا در این استان اختصاص یافته که ظرفیت مناسبی برای حمایت از این کسب و کارهاست.

حیدر نعمتی روز دوشنبه در نشست شیوه پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اظهار داشت: دولت ۷۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای آسیب دیده از کرونا اختصاص داد که در مرحله اول ۴۰ هزار میلیارد تومان با انتخاب هفت بانک و یک موسسه سهم استان ها مشخص شده است.

وی افزود: مبلغ این تسهیلات به مبلغ ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان است و هم به کارفرما و هم خویش فرما که دارای بیمه تامین اجتماعی از همان رسته باشند با سود ۱۲ درصد پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: رعایت نسبت مالکانه، رعایت شاخص ها و در نظر گرفتن چک برگشتی از تاریخ ۳۰ فروردین ۹۹ تا ۳۰ خرداد سال جاری از دیگر موارد ذکر شده در این دستورالعمل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: دولت از کسب و کارهای کوچک که به دلیل شیوع بیماری کرونا متحمل هزینه هایی شده اند با اعلام رسته ها و اختصاص تسهیلات حمایت می کند.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۴ رسته با ۱۵۰ زیر مجموعه مشمول دریافت تسهیلات از این محل هستند که دستور العمل و شیوه نامه آنها ابلاغ شده است و باید هرچه سریعتر بانک های مشمول از طریق مرکز پیگیر شیوه نامه اجرایی داخلی بانک خود شوند.

نعمتی گفت: دولت همچنین با استمهال هزینه برق، گاز و آب و تعویق اقساط سه ماهه اقساط و انتقال به پایان دوره تسهیلات قرض الحسنه برای همه افراد و تاخیر در اخذ مالیات سعی دارد از این کسب و کارها حمایت کند.

وی از بانک های استان خواست: پیگیری لازم برای برش سهم استانی هر بانک و دریافت شیوه نامه را انجام دهند.

وی اظهار داشت: باید دستگاه متولی و بانک ها برای جذب این اعتبار تلاش کنند و افراد واجد شرایط که ثبت نام کرده اند را با پرداخت به موقع تسهیلات مورد حمایت قرار دهند.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی نیز با اطلاع رسانی جامع به افراد آسیب دیده باعث بهره مندی آنها از این تسهیلات شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: با پرداخت این تسهیلات بخشی از زیان اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به دلیل تعطیلی واحدها جبران شود.

بر اساس برآورد کارشناسان صنعت، معدن و تجارت هشت هزار واحد صنفی و ۴۰ واحد صنعتی در این استان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان به دلیل شیوع کرونا دچار خسارت شده اند./ایرنا

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.