تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

بارش پراکنده باران و وزش باد شدید ایلام را فرا می‌گیرد

بارش پراکنده باران و وزش باد شدید ایلام را فرا می‌گیرد
ایلام - کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: مدل‌های ماهواره‌ای بیانگر بارش پراکنده باران، وزش باد شدید و احتمال نفوذ گرد و غبار به استان است.

احسان رستمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: به علت ابرناکی هوا احتمال بارش‌های نقطه‌ای پراکنده و ضعیف همراه با رعد و برق در برخی نقاط استان دور از ذهن نیست.

وی افزود: یکی از مهمترین پدیده‌های جوی استان طی امروز (سه‌شنبه ۱۳ خردادماه) و روزهای پیش‌رو وزش باد در سطح منطقه است که با توجه به سرعت آن احتمال شکل‌گیری توده گرد و غبار و نفوذ آن در اواخر وقت امروز به استان ایلام وجود دارد.

رستمی یادآور شد: سرعت باد امروز شدید است و میانگین سرعت آن بین ۴۵ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت برآورد شده است که در برخی ساعات به صورت لحظه‌ای و نقطه‌ای تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

وی گفت: به علت اینکه وزش باد در بیابان‌های عراق نیز حاکم است احتمال شکل‌گیری توده گرد و غبار در این مناطق و نفوذ آن به نوار مرزی استان ایلام در امروز و فردا وجود دارد.

وی در مورد دمای هوا نیز توضیح داد: دمای هوای استان طی روزهای پنجشنبه و جمعه نسبت به امروز گرمتر خواهد بود که البته چندان محسوس نیست.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ روز آلودگی ناشی از گرد و غبار در استان ایلام ثبت شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.