تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷

تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات دارند

تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات دارند
ایلام - نگاه اقتصاد - رئیس پلیس راه استان گفت: تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده در جادها نقش موثری در پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی دارند.

سرهنگ “رضا همتی زاده” در گفت وگو با خبرنگار کانال خبری پلیس اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث ترافیکی در راهها استفاده از علائم ،تابلوهای افقی و عمودی و تجهیزات ایمنی نصب شده در جاده ها می باشد که به منظور هدایت بستر استفاده کنندگان از راه  در جهت  کاهش پیشگیری از وقوع تصادفات و کاهش صدمات ناشی از حوادث ترافیکی بکار می روند.

وی افزود: مهمترین کاربرد تابلوها راهنمای مسیر در معابر شهری و برون شهری ،مسیریابی سریع رانندگان برای انتخاب کوتاه ترین و بهترین مسیر جهت کاهش زمان سفر و دست یابی آسان تر به مقصد است.

وی با بیان اینکه تابلوهای ترافیکی می توانند خسارت های جاده ای را به حداقل ممکن برسانند، ادامه داد: تابلوها با هدف آگاهی بخشی به رانندگان ایجاد شده اند و نقش مهمی در کنترل سرعت، محافظت از عابران پیاده، موقعیت جغرافیایی و مسیر هشدارهای ترافیکی و … دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه تابلوها در معرض آسیب های ناشی از عوامل نامساعد محیطی مانند گردوغبار ،  برخورد ناشی از تصادفات خودروها و ناهنجاری های اجتماعی قرار دارند و باید به بهترین شکل ممکن به رانندگان اطلاع رسانی کنند و نیاز به بهینه سازی سازی دارند لذا از مسئولان محترم راهداری و حمل و نقل جاده ای تقاضا داریم تا تابلوهای فرسوده را برچیده و تابلوهای نو جایگزین کنند و مکانهایی که نیاز به تابلو و علائم دارند نسبت به تهیه و نصب آن در محورهای مواصلاتی اقدام کنند.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.