تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

تغییر زمان طرح غربالگری تنبلی چشم در ایلام

تغییر زمان طرح غربالگری تنبلی چشم در ایلام
ایلام - معاون امور فرهنگی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم که همه ساله از آبان ماه اجرا می شد امسال به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا از نیمه تیرماه آغاز می شود.

فروزان افسرده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در مدت ۲۳ سال گذشته تا پارسال در فصل پاییز اجرا می شد که امسال در پی هشدارهای وزارت بهداشت در خصوص احتمال شیوع کرونا در نیمه دوم سال، تقویم اجرایی آن تغییر و به تیرماه موکول شده است.

وی ادامه داد: این طرح از ۱۵ تیرماه امسال آغاز می شود و کودکان سه تا شش ساله بر اساس پروتکل های بهداشتی مورد سنجش بینایی قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: امسال به منظور حفظ سلامت کودکان مورد هدف، سنجش سلامت آنها تنها از طریق دستگاه غربالگر بینایی انجام و از روش سنجش با استفاده از تابلو استفاده نخواهد شد.

معاون امور فرهنگی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام گفت: این طرح تا سال گذشته در پایگاه های دائمی و سیار و مهدهای کودک اجرا می شد که امسال با توجه به عدم پذیرش کودکان در مهدها در خصوص نحوه پذیرش آنها برای سنجش بینایی اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

به گفته وی، ۱۸هزار و ۲۳۷ کودک سال گذشته در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم سنجش شدند که از این تعداد یک هزار و ۳۶۲ کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شد که در نهایت پس از معاینات تخصصی ۴۷۶ نفر دچار اختلال بینایی بوده و تحت درمان قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.