تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

استاندار هرمزگان:

مبتلایان کرونا نسبت به اسفند ۱۰ برابر شده‌اند، چون تست گرفتن ۲۶ برابر شده

مبتلایان کرونا نسبت به اسفند ۱۰ برابر شده‌اند، چون تست گرفتن ۲۶ برابر شده
تهران- استاندار هرمزگان می‌گوید: درحال حاضر قادر به انجام تست کرونا به صورت روزانه از ۸۰۰ نفر هستیم و به همین میزان که دامنه تست افزایش یافته است، توانسته‌ایم افرادی را شناسایی کنیم که خودشان هم متوجه نبودند که مبتلا شده‌اند.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان درباره شکل‌گیری موج دوم کرونا در این استان به ایرناپلاس توضیح می‌دهد: از زمان شروع خطر اپیدمی کرونا، ۴۰۲۱ بیمار حاد تنفسی تا الان داشته‌ایم که ۳۰۸۲ نفر ترخیص شده‌اند، ۲۷۷ نفر بستری هستند که ۲۰۵ نفر آنها در شرایط ایزوله و ۳۶ نفر هم در آی‌سی‌یو هستند.

همتی ادامه می‌دهد: ۶ نفر از کسانی که در آی‌سی‌یو هستند، وضعیت خوبی ندارند و ۲۲ هزار و ۷۳۳ نفر شناسایی شده‌اند که از این تعداد یا خودشان به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند یا سیستم بهداشت و درمان توانسته آنها را شناسایی کند. ۵۶۰۶ نفر مورد مثبت کرونا تا به امروز داشته‌ایم و ۲۹۵۰ نفر هم بهبود یافته‌اند. ۱۳۵ نفر نیز با آزمایش مثبت بستری هستند، ۲۴۴۲ نفر نیز در خانه‌هایشان تحت مراقبت و درمان قرار دارند. همچنین پنج نفر بستری با مراقبت شدید قرار دارند.

استاندار هرمزگان بیان می‌کند که وقتی روند ابتلای بیماران را در خردادماه با اواسط اسفندماه مقایسه می‌کنیم، مبتلایان ۱۰ برابر شده‌اند. یکی از علل این موضوع این است که ما در اسفندماه نهایت می‌توانستیم روزانه از ۳۰ نفر تست بگیریم، اما در حال حاضر قادر به انجام تست کرونا از ۸۰۰ نفر هستیم و به همین میزان که دامنه تست افزایش یافته است، توانستیم افرادی را شناسایی کنیم که خودشان هم متوجه نبودند مبتلا شده‌اند.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که این اقدام چه کمکی به روند درمان و قطع بحران کرونا می‌کند، می‌گوید: شناسایی مبتلایان باعث می‌شود این افراد فاصله اجتماعی خود را با خانواده و افراد جامعه حفظ بکنند و همچنین در محل کار، بازار و سایر محل‌های فعالیت، حاضر نشوند و حداقل دو هفته در قرنطینه کامل باشند. همین اقدام به ما کمک می‌کند تا بتوانیم سرعت انتشار این ویروس را کم کنیم. همچنین ما در تلاشیم که به موازات این اقدامات، امکانات درمانی خود را گسترش دهیم؛ به‌طوری که در شهر بندرعباس برای مبتلایان به کرونا ۳۰ تخت آی‌سی‌یو موجود بود که ما ظرف دو هفته تا یک ماه آینده، این تعداد را دو برابر خواهیم کرد تا اگر با موج دوم کرونا روبه‌رو شدیم، بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

همتی معتقد است علاوه بر فراهم آوردن امکانات درمانی و کنترل‌هایی که از سوی مسئولان صورت می‌گیرد، مهم‌ترین مورد، همکاری مردم و رعایت این مسئله است. همچنان باید حساسیت‌ها نسبت به شیوع ویروس کرونا وجود داشته باشد و مردم تلاش کنند تا بتوانند موارد بهداشتی و پروتکل‌های آن را رعایت کنند.

استاندار هرمزگان درباره چگونگی کنترل شیوع کرونا در ادارات و سازمان‌ها می‌گوید: در همه ادارات ما استفاده از ماسک ضروری است و در تلاش هستیم که پاسخ مردم از طریق سیستم الکترونیکی و از راه دور داده شود تا مردم اجبار به حضور در سازمان‌ها و ادارات نداشته باشند. همچنین ناظران ما که روزانه در حال رصد هستند، با هر کدام از مراکز تجاری و واحدهایی که پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد کرده و محل را تعطیل می‌کنند.

او همچنین درباره کنترل عبور و مرورهای بین‌شهری اضافه می‌کند: در حال حاضر این ویروس بومی شده است و شهروندان در روستاها و شهرها مبتلا شده‌اند، بنابراین کنترل عبور و مرورها کمکی به این ماجرا نمی‌کند. ما موردی داشته‌ایم که مجلس‌ختم ۷۰-۸۰ نفری به‌صورت پنهانی برگزار کرده و تعدادی از افراد حاضر مبتلا شده‌اند. عروسی ۴۰-۵۰ نفری برگزار شده که حاضران آلوده هستند. همچنین موردی است که از زندان امارات آزاد شده و به روستای خود بازگشته و با ۷۰-۸۰ نفر روبوسی کرده و افراد روستا در حال حاضر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

استاندار هرمزگان تأکید می‌کند: می‌توان سفر رفت و عبور و مرور داشت، اما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد و از انتشار و ادامه چرخه کرونا جلوگیری کرد و مهم‌ترین اقدام، همکاری مردم برای حفظ سلامت خود، خانواده خود و سایر شهروندان جامعه است./ایرناپلاس

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.