تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

توان رقابت لوازم خانگی داخلی با برندهای خارجی بوجود آمده است

توان رقابت لوازم خانگی داخلی با برندهای خارجی بوجود آمده است
اصفهان - ایرنا - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ارتقای کیفیت لوازم خانگی درکنار افزایش کمیت دنبال می‌شود به گونه ای که امروز توان رقابت تولیدات داخلی با محصولات و برندهای خارجی حاصل شده است.

مهدی صادقی نیارکی روز پنجشنبه در آیین افتتاح افزایش ظرفیت تولید و بومی سازی قطعات در گروه صنعتی انتخاب اصفهان که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد، افزود: امروز محصولات لوازم خانگی قابلیت رقابت با محصولات خارجی را داراست و تولیدات داخلی نه تنها می‌تواند پاسخگوی نیاز داخلی باشند بلکه قابلیت صادرات دارد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به ارزبری کم این صنایع لازم است فرآیند تخصیص ارز و تامین نقدینگی به منظور افزایش تولیدات و ارتقای کیفیت در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: امسال برنامه رشد ۳۰ درصدی محصولات خانگی نسبت به سال قبل در دستور کار است در حالی که این صنعت در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ شاهد ۱۰ درصد رشد بوده است‌ و به واسطه تحریم‌ها شرکت‌های داخلی جایگزین دو شرکت خارجی که عمده تولیدات این محصولات را به خود اختصاص داده بودند شدند.
وی اظهار کرد: در حوزه تولید یخچال و فریزر تولیدات داخلی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل آن ۱۲درصد، لباسشویی ۳۳ درصد، لوازم خانگی کوچک ۱۲ درصد و در تولید تلویزیون ۳درصد رشد داشته است؛ این در حالی است که پیش از این ۸۰ درصد بازار محصولات لوازم خانگی در اختیار دو شرکت خارجی بود ولی با تلاش شبانه‌روزی شرکت‌های داخلی نه تنها کاهش تولید نداشتیم بلکه در پایان سال ۹۸ شاهد رشد تولید این محصولات بودیم.
صادق نیارکی با اشاره به مشکلات حاصل شده به واسطه بیماری کرونا تاکید کرد: با وجود این مشکلات در دوماه اول سال ۹۹ در برخی محصولات مثل ماشین لباسشویی رشد ۱۵۲ درصدی تولید داشتیم و تولید ۴۸ هزار دستگاه ماشین لباسشویی در دوماهه اول سال از ۴۸هزار دستگاه در سال ۹۸ به ۱۲۱ هزار دستگاه در سال ۹۹ رسید.
وی گفت: همچنین تولید تلویزیون ۴۹ درصد رشد داشته است که نشان می دهد میزان تولید این محصول در دو ماه اول امسال از ۷۳ هزار دستگاه در سال ۹۸ به ۱۱۰ هزار دستگاه رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های داخلی توانسته‌اند تحریم را به فرصت تبدیل کنند و با اتکا به فناوری داخلی، عمق ساخت داخل و متخصص داخلی ظرفیت ها را افزایش و کیفیت را ارتقا دهند.
معاون وزیر صمت ادامه داد: حداقل عمق ساخت در لوازم خانگی ۶۰ درصد است و به عنوان مثال در کولر آبی عمق داخلی ۱۰۰ درصد، لوازم خانگی کوچک ۷۰ درصد، یخچال و فریزر ۶۰درصد، لباسشویی ۶۰ درصد و تلویزیون ۳۰ درصد است.
وی تاکید کرد: تعمیق ساخت داخل و افزایش تولید در سال ۹۸ شروع شده است و این مسیر با قوت ادامه خواهد یافت.
در این مراسم چندین طرح ملی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار ۸۲۵ میلیارد ریال با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر حسن روحانی رییس جمهور در استان‌های اصفهان و خراسان رضوی افتتاح شد.
از این تعداد هشت طرح با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در اصفهان افتتاح شد.
پروژه خط تولید لوازم خانگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف طراحی و تولید سبد محصولات لوازم خانگی اقتصادی و با کیفیت ویژه اقشار آسیب پذیر با سرمایه‌گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم یک هزار ۶۶۲ نفر در گروه صنعتی انتخاب از جمله هشت طرح افتتاحی امروز بود.
همچنین راه‌اندازی کارخانه تولید آمیزه‌های پلیمری، راه‌اندازی فاز سوم توسعه کارخانه تزریق پلاستیک و پنج پروژه بومی‌سازی دانش فنی برای هوشمندسازی فرآیندها در تولید و کیفیت و نیز تعمیق ساخت داخل قطعات پلاستیکی، لاستیکی و فلزی لوازم خانگی از دیگر طرح‌های افتتاح شده در اصفهان بود.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.