تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۱۰

معاون استاندار ایلام:

نظام مالیاتی پویا پیش‌نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی است

نظام مالیاتی پویا پیش‌نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی است
ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: نظام مالیاتی پویا پیش‌نیاز تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید است.

حیدر نعمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مالیات مهمترین ابزار کسب درآمد دولت برای انجام وظایف محوله و همچنین توزیع عادلانه ثروت و درآمد تک تک افراد کشور تحت عنوان اثر باز توزیعی درآمد است.

وی یادآور شد: پرداخت به موقع مالیات نقش مهمی در توسعه فعالیت های حیاتی نظیر افزایش امنیت، ارتقای بهداشت، توسعه آموزش، ایجاد زیرساخت ها و بستر فعالیت های سخت افزاری و نرم افزاری کشور را در پی دارد.

وی تاکید کرد: اصل ۵۱ قانون اساسی و بند ۱۷ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به مالیات و اصلاح نظام دولت با افزایش سهم درآمد مالیاتی تاکید دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم های ظالمانه، درآمدهای مالیاتی جایگزین فروش نفت به عنوان موضوع مهمی که وظیفه همه را چندبرابر می کند، باید دنبال شود.

نعمتی گفت: استان ایلام دارای ظرفیت های ویژه ای در بحث نفت و گاز، اربعین، صنایع پایین دستی پتروشیمی، کانی های غیر فلزی، اراضی کشاورزی و جاذبه های گردشگری و طبیعی است و طرح های بسیار خوبی در این زمینه ها در استان اجرا شده یا در حال اجراست.

وی اظهار داشت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی سال گذشته طرح های خوبی در استان با جو همدلی و هم افزایی احیا شدند و به احیای ظرفیت برخی طرح ها هم کمک شد.

وی یادآور شد: با اتخاذ مصوباتی در نشست های اقتصادی به رفع مشکلات مالیاتی این واحدها کمک شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با توجه به اینکه بزرگترین و بهترین پیمان های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در دست پیمانکاران خارج از استان است و با توجه به حذف ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم مبنی بر اختصاص سه درصد از علی الحساب مالیات صورت وضعیت قطعی شده هر پیمانی به مرکز فعالیت شرکت، پیشنهاد می شود ساز و کاری به منظور اختصاص بخشی از مالیات این شرکت ها به مرکز فعالیت آنها اختصاص یابد.

نعمتی افزود: به منظور حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا، مهلت دریافت مالیات دو ماه دیگر باید به تعویق بیفتد.

وی اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال جدید و احیای واحدهای غیر فعال، تثبیت اشتغال و تکمیل ظرفیت واحدهایی که مشکل مالیاتی دارند با مساعدت لازم با آنها برخورد شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.