تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی:

ایلام باید خود را برای پیک ابتلا به کرونا آماده کند

ایلام باید خود را برای پیک ابتلا به کرونا آماده کند
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بر اساس تحلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه استان‌ها به یک شکل گرفتار کرونا خواهند شد بر این اساس ایلام نیز باید خود را برای پیک ابتلا به کرونا آماده کند.

دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایلام به همراه چند استان دیگر کشور دارای کمترین موارد ابتلا به کروناست اما بر اساس اعلام وزارت بهداشت استان‌های سفید نباید دلخوش باشند و خود را برای افزایش موارد ابتلا آماده کنند.

وی تاکید کرد: موارد ابتلا به کرونا در این استان هنوز به میانگین کشور نرسیده است اما باید انتظار داشته باشیم در آینده تعداد بیماران مثبت کرونا افزایش یابد ضمن اینکه در حال حاضر روند موارد مشکوک، مثبت، بستری و فوتی در این استان افزایشی است.

۸۱ درصد مبتلایان کرونا در ایلام بهبود یافته‌اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در حال حاضر ۸۱ درصد مبتلایان کرونا در این استان بهبود یافته‌اند که از میانگین کشوری با ۷۹ درصد بالاتر است.

کریمیان افزود: ۲۳ درصد تعداد نمونه‌های تست شده در این استان مثبت هستند که با توجه به اینکه میانگین کشوری ۱۵.۱ درصد است نشان از هدفمند بودن نمونه‌گیری‌ها در استان دارد.

۲۴ درصد مبتلایان و ۷۷ درصد فوتی‌های کرونا دارای بیماری زمینه‌ای هستند

وی یادآور شد: ۲۴ درصد مبتلایان و ۷۷ درصد فوتی‌های کرونا در این استان دارای بیماری زمینه‌ای هستند و ۲۳ درصدی فوت شده بدون بیماری زمینه‌ای دست کم کهولت سن داشته‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام میانگین سنی مبتلایان را ۴۹ سال و فوتی‌ها در این استان را ۷۶.۶ سال اعلام کرد و گفت: زنان خانه‌دار، مشاغل آزاد و کارمندان دارای بیشترین موارد ابتلا و افراد سالمند، زنان خانه‌دار و بیکار دارای بیشترین موارد فوتی هستند.

ایوان، بدره و مهران دارای بیشترین موارد ابتلا بر حسب جمعیت

کریمیان اظهار داشت: شهرستان‌های ایوان، بدره و مهران در این استان به ترتیب دارای بالاترین آمار ابتلا بر حسب جمعیت هستند.

وی با بیان اینکه اجرای مرحله دوم غربالگری مختص افراد پرخطر و افزایش نمونه‌گیری از افراد مشکوک و اطرافیان بیماران از برنامه‌های دانشگاه است، یادآور شد: پاسخ دهی به نمونه‌های تست کرونا در این استان حداکثر تا ۲۴ ساعت انجام می‌شود در حالیکه در برخی مناطق کشور تا ۷۲ ساعت نیز به طول می‌انجامد.

وی تاکید کرد: اماکنی چون بانک‌ها و دفاتر پیشخوان، آرامستان‌ها، پمپ بنزین، مراکز تعویض پلاک و معاینه خودرو، پارک‌ها و شهربازی‌ها، دانشگاه ها به علت برگزاری امتحانات حضوری و باشگاه‌های ورزشی به علت تجمع مردم احتمال گسترش کرونا را بیشتر می‌کند که باید کنترل و نظارت شوند.

وی در مورد بازگشت فعالیت بیمارستان کرونای ایلام به حالت عادی گفت: این بیمارستان با توجه به اینکه تنها بیمارستان قلب استاندارد و مجهز استان است و در مدت شیوع کرونا بیماران قلبی به دیگر بیمارستان‌های استان ارجاع داده می‌شدند که این امر وضعیت جسمانی و سلامت این افراد را به مخاطره می‌اندازد و میزان فوت این افراد را بیشتر می‌کند.

کریمیان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری کرونا کم است و برای آنها یک بخش کاملا مجزا و با در ورود و خروج تفکیکی در نظر گرفته شده است بنابراین بیماران سایر بخش‌ها هیچ گونه تماسی با بیماران کرونا ندارند و در این زمینه هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.