تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۷:۲۰

خانواده چرداولی قاتل فرزندشان را بخشیدند

خانواده چرداولی قاتل فرزندشان را بخشیدند
ایلام - فرماندار شهرستان چرداول گفت: با رضایت اولیای دم (خانواد مقتول) جوانی که هفت سال پیش به جرم قتل به قصاص نفس محکوم شده بود از طناب دار رهایی یافت.

لیاس فتاحی روز سه شنبه در آیین صلح و سازش بین خانواده های مقتول و قاتل در شهرستان چرداول اظهار داشت: با تلاش های اعضای شورای حل اختلاف، مسوولان قضایی، فرماندار و امام جمعه و اعضای شورای تامین چرداول، معتمدین و بزرگان دو طرف، آیین صلح و سازش میان دو خانواده اسفندیاری در روستای زنجیره که به علت وقوع قتل میان آنها هفت سال با یکدیگر اختلاف داشتند امروز منجر به صلح و سازش طرفین شد.

وی افزود: اختلافات چندین ساله ای میان این خانواده ها امروز با گردهمایی در مسجد جامع شهر سرابله و با ادای سوگند به صلح و آشتی و رضایت به قاتل پایان یافت و این اختلاف بزرگ با احسان و گذشت خانواده مقتول برطرف شد.

فتاحی، از این دو خانواده به خاطر تحقق سنت حسنه الهی قدردانی و ابراز امیدواری کرد: که این موضوع مبنایی برای آغاز مختومه کردن همه اختلافات و دعاوی موجود در سطح شهرستان چرداول باشد.

فرماندار چرداول یادآور شد: سنت حسنه صلح و سازش باعث برادری، اتحاد و امنیت بیشتر در جامعه می شود و باید این سنت نیک الهی به یک فرهنگ عمومی مبدل کنند.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.