تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲:۳۲

دکتر لاله افتخاری مشاور امور بانوان کمیته امداد امام(ره):

عمر این نهاد حمایتی به درازای عمر با برکت انقلاب اسلامی است

عمر این نهاد حمایتی به درازای عمر با برکت انقلاب اسلامی است
نگاه اقتصاد
مشاور امور بانوان کمیته امداد امام(ره) خاطرنشان ساخت: شاکله تأسیس این نهاد ارزشمند از نگاه بلند امام راحل خدمت به محرومان و نیازمندان بود.
وی با اشاره به اینکه این نشست خبری با نگاه ویژه به بانوان و دختران تشکیل گردیده است اظهار داشت: ما و رسانه در واقع یک خانواده هستیم که برای خدمت رسانی به جامعه هدف یعنی نیازمندان تلاش می‌کنیم.
مشاور امور بانوان کمیته امداد امام(ره) در ادامه افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی، خدمات بهداشتی و حمایت‌های مالی، زنان و دختران از حقوق برابر بهره‌مند می‌شوند.
دکتر لاله افتخاری با تشریح برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان و دختران جامعه بیان داشت: برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان و دختران معمولاً بر اساس نیاز‌های خاص این گروه‌ها طراحی و اجرا می‌شود، لذا این برنامه‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله آموزش، بهداشت، اشتغال، حقوق اجتماعی، سیاسی و حمایت‌های اجتماعی تعریف شوند. همچنین از ارائه دوره‌های آموزشی مختلف مانند مهارت‌های شغلی، سوادآموزی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دوره‌های توانمندسازی می‌توان نام برد.
وی تصریح کرد: نگاه بلند امام و اهتمام اسلام در دست‌گیری از ایتام، بیماران و محرومین موجب شد که کمیته امداد امام خمینی از همان ابتدای انقلاب تشکیل شود و تنها جایی که امام(ره) موافقت کردند که نامشان بر آن ثبت شود کمیته امداد است؛ که بعد از ایشان ذیل مدیریت رهبر معظم انقلاب ادامه کار داده است.
مشاور امور بانوان کمیته امداد ادامه داد: کمیته امداد تنها دستگاه خدمت‌رسان نیست، اما ثقل کار بر دوش کمیته امداد است. همچنین وظیفه این نهاد است که به سایر دستگاه‌ها در راستای خدمت‌رسانی مشاوره داده و کمک کند.
وی گفت: ۶۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان هستند و شاید هیچ جایی به اندازه کمیته امداد در حوزه زنان، دختران، زنان بی سرپرست و بدسرپرست فعال نبوده است، که این فعالیت‌ها باید اطلاع رسانی شود.
افتخاری بیان کرد: نگاه ویژه‌ای در حوزه مشارکت بانوان در دولت سیزدهم وجود داشت که موجب شد زنان در ساختار وزارت خانه‌ها و دستگاه‌ها در جایگاه مشاور بانوان قرار گیرند، اما در کمیته امداد این جایگاه از گذشته وجود داشت که این به دلیل جامعه هدف گسترده و نگاه قرآن و دین به زن و خانواده بوده است.
ایشان افزود: حمایت از حقوق زنان و تلاش برای کاهش تبعیض‌های جنسیتی از طریق قانون‌گذاری از جمله اجرای سیاست‌های حمایتی است. فراهم کردن خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف مانند حقوقی، روان‌شناختی و اجتماعی از موارد دیگر است.
افتخاری در پایان گفت: این برنامه‌ها و اقدامات می‌توانند تأثیرات مثبتی در بهبود شرایط زندگی و افزایش مشارکت اجتماعی زنان و دختران جامعه هدف داشته باشند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.