تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۲۲

مشارکت سیاسی؛ تقویت امنیت و اقتدار ملی

مشارکت سیاسی؛ تقویت امنیت و اقتدار ملی
نگاه اقتصاد

ایلام – مشارکت واژه‌ای وسیع و کارساز که وجودش عین یک موتور محرکه، اعضای یک جامعه پویا و پای‌ کار را فعال کرده و فرایند سیستم را ارتقاء می‌دهد، مشارکت در بُعد سیاسی که نماد نیکوی آن در عرصه انتخابات تحقق یافته و تجلی پیدا می‌کند، نعمت امنیت و نایره آرامش اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.

اهمیت وجود و ضرورت امنیت، یک قاعده اثبات شده جهانی است که پایه و اساس هر نظام سیاسی، برآیند مطلوب آن و شاکله تمام افعال و اعمال فردی و اجتماعی یک جامعه متوازن بر ستون‌های ساختاری آن بنا می‌شود.

این مقوله به قدری حیاتی و فراگیر است که حتی احساس عدم آن نیز شیرازه یک جهان و جغرافیای بی‌نهایت وسیع را از هم پاشیده و سرمایه‌های اجتماعی ملتی را هم برباد می‌دهد.

استقرار و استمرار یک نظام مستقل که تامین کننده امنیت عمومی جوامع است، مدیون و مستلزم مساعدت، مشارکت و رضایتمندی آحاد و اقشار مردم همان منطقه است.

گرچه امنیت از طریق اقدامات قهری و انتزاعی نیز به دست می‌آید و شاید خواسته مورد نظر حاکمان را هم تامین کند اما ضمن بالا بردن هزینه جامعه، تکامل و تداوم آن نیز بسیار صعب و سخت است و به همین علت تصریح شده که از رهگذر قانون، نهادینه شدن قدرت و گزینش مستقیم حکومت‌گران توسط حکومت‌شوندگان نهاد “دولت” شکل بگیرد.

رابطه مثبت و خدشه ناپذیر امنیت و مشارکت در ساخت بنایی بلند و ماندگار برای خدمت جمعی، باوری ریشه‌دار و استوار است که بسان ۲ بال یک پرنده سیر سازنده جامعه را به اوج عمران و آبادانی می‌رساند و شاخص‌های توسعه و توازن فردی و جمعی را بهبود می‌بخشد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها نظام سیاسی موجود دنیا که با تکیه بر نگاه و نظر مردم شکل گرفته و با رأی روشن و راستین ایرانیان به قله قدرت و اوج استقلال رسیده است، همواره مورد حِقد و حسادت سردمداران سلطه قرار دارد و دشمنان دون همت این آب و خاکِ، همیشه مترصد و منتظر آسیب رساندن به امنیت و آرامش ملت ایران اسلامی بوده و در این راستا از هیچ توطئه‌ای فروگذار نبوده و نیستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی سال گذشته در حرم رضوی، حضور مردم در عرصه‌های انتخاباتی و گزینش مستقیم متولیان جامعه را باعث تقویت امنیت ملی دانست و فرمود:” دشمنان می‌خواهند امنیت ما که در غرب آسیا بی‌نظیر است را از طریق ایجاد فتنه به دست خود مردم از بین ببرند.

ایشان امنیت را حاصل حضور و مشارکت مردم و حصار کامل کشور توصیف کردند و افزود: امنیت و آرامش موجود در جمهوری اسلامی ایران در هیچکدام از کشورهای شرقی و غربی و شمال جنوب دنیا وجود ندارد.

بی شک، تضاد و تعارض جمعی، ستون فقرات جامعه را شکسته و مسیر مداخله دشمنان را هموار می‌کند در حالیکه تفاهم و تقارن اجتماعی که نماد و نمود آن ” آوردگاه انتخابات ” است بر اقتدار و افتخار داخلی کشور می‌افزاید.

بر اساس آموزه‌های ارزنده قرآن کریم، برای ایجاد یک جامعه” مرصوص قرآنی “باید به ریسمان ناگسستنی الهی چنگ زنیم و از دوری و دشمنی با هم اعراض کنیم.

امنیت پایدار که زایشی از همبستگی و رهآورد همراهی اجتماعی است، ارمغان توسعه اقتصادی، پیشرفت فرهنگی و بستر ساز معرفت سیاسی در گستره ملی است.

آشفتگی جهانی و عارضه‌های منطقه‌ای، حضور پرشور، باشکوه و حداکثری در انتخابات هشتم تیرماه، برای انتخاب چهاردهمین رئیس جمهور ایران اسلامی را برای آحاد و اقشار جامعه به یک ضرورت زمانی تبدیل کرده است.

حضور جمعی در رویداد مهرافزای انتخابات بر خلاف کسالت و کم‌توجهی به سرنوشت حال و آینده کشور، مسیر مقاومت و بزرگراه رشد و رونق ایران عزیز را مهیا و اتوبان امنیت و آرامش، عزت و اقتدار هر ایرانی وطن خواه را منور و معطر و پر نشاط می‌کند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در ۶۳۳ شعبه اخذ رای در استان ایلام برگزار خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.