تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۲۶

چهار بنگاه معاملات ملکی ایلام پلمب شد

چهار بنگاه معاملات ملکی ایلام پلمب شد
ایلام - دادستان ایلام گفت: چهار واحد بنگاه معاملات ملکی شهر ایلام در راستای برخورد با متخلفان و دلالان بازار مسکن امروز شنبه ۳۱ خردادماه در گشت های مشترک نظارتی پلمب شد.

افشار خسروی زاد شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای ساماندهی قیمت رهن و اجاره مسکن در ایلام در گشت مشترک با حضور تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) و رئیس اتاق اصناف ایلام چهار مشاور املاک که مرتکب تخلف شده بود، پلمب شدند.

وی اضافه کرد: به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر که عموما مستاجر هستند، افزایش نرخ اجاره و رهن بیش از ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۸ ممنوع است.

وی یادآور شد: گرانی مسکن و افزایش قیمت اجاره بها در این شرایط اقتصادی موجب فشار مضاعف بر مردم می شود.

وی تاکید کرد: بنگاه دارانی که پروانه فعالیت به نام آنهاست باید گواهینامه دوره‌های ثبتی و حقوقی مربوط به ملک و معاملات ملکی را داشته باشند بعد اجازه فعالیت دارند که بیشتر مشاوران املاک در این استان رعایت نمی کنند.

دادستان ایلام گفت: پیش از این مشاوران املاک ابلاغ شده است قراردادها را در سامانه درج و کد رهگیری دریافت کنند تا امکان نظارت حداکثری بر عملکردها وجود داشته باشد.

خسروی زاد اظهار داشت: بیشتر بنگاه های املاک به صورت سنتی در استان اداره می شوند و با وجود قانونی بودن کد رهگیری بیشتر مشاوران املاک با آن غریبه هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تمکین مشاوران بنگاه های معاملات ملکی از قانون و رعایت حال مردم دست دلالان و گران فروشان از قیمت زمین و مسکن و رهن و اجاره کوتاه شود.

در آخرین نشست ستاد تنظیم بازار با دستور استاندار ایلام مصوب شد از همه واحدهای صنفی در گشت های مشترک با حضور تعزیرات و بازرسان صمت و اتاق اصناف بازرسی و واحدهای متخلف پلمب شود و اگر ظرف مدت یک ماه افراد از این مصوبه عدول کردند با دستور دادستان، دستگاه قضا برخورد قاطع با متخلفان داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.