تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۴۸

رییس سازمان مدیریت ایلام:

طرح‌های زهکشی و آبیاری دهلران امسال تکمیل می‌شود

طرح‌های زهکشی و آبیاری دهلران امسال تکمیل می‌شود
ایلام - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: تکمیل کانال و شبکه اصلی آبیاری و زهکشی اراضی عین‌خوش، فکه و میمه در شهرستان دهلران در سال جهش تولید در دستور کار ستاد مقاومتی استان قرار دارد.

رحمت الله قیصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تامین آب و اجرای این طرح‌ها توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان ایلام برای اراضی شهرستان دهلران در مناطق عین‌خوش، فکه و میمه انجام خواهد شد.

وی در مورد تکمیل کانال اصلی آبیاری و زهکشی فکه و احیای زهکشی اراضی عین‌خوش و فکه توضیح داد: مجری این طرح شرکت سهامی آب منطقه‌ای ایلام است که عملیات شروع به کار آن در سال ۸۵ بود و برنامه‌ریزی برای تکمیل آن ۱۴ سال در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: کانال اصلی انتقال آب فکه با ظرفیت ۱۴.۶ مترمکعب در ثانیه با طول ۴۰ کیلومتر تامین آب می کند و مشروب کردن۲۲ هزار هکتار از اراضی مستعد دشت فکه شهرستان دهلران و احیا زهکشی اراضی عین خوش فکه از اهداف کلان این طرح است که با تکمیل آن شرایط اشتغال زایی برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می شود.

وی در خصوص برآورد میزان افزایش تولید سالانه طرح هم اظهار داشت: افزایش تولید محصولات کشاورزی به چهار و نیم تن درهکتار می رسد و برآورد ارزش میزان افزایش تولید سالانه در دوران بهره‎برداری ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام درخصوص هزینه های این طرح نیز توضیح داد: مجموع اعتبار برآورد شده برای این طرح ۱۴۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال آن هزینه شده و ۴۰ میلیارد دیگر برای تکمیل طرح مورد نیاز است.

شبکه اصلی آبیاری و زهکشی میمه با اجرای شرکت سهامی آب منطقه ای ایلام دیگر پروژه ای بود که قیصوری در خصوص آن گفت: اجرای این پروژه از سال ۹۸ شروع شده و پنج درصد هم پیشرفت فیزیکی دارد و ۲ سال هم برای اتمام و تکمیل این طرح در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بهسازی خطوط انتقال آب، مشروب کردن چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت عباس و اشتغال زایی یک هزار و ۱۰۰ نفر از اهداف این طرح است و برآورد میزان افزایش تولید سالانه طرح چهار و نیم تن در هر هکتار و برآورد ارزش میزان افزایش تولید سالانه در دوران بهره‎برداری نیز ۴۵۰ میلیارد ریال است.

قیصوری در مورد اعتبارات مورد نیاز این پروژه آب رسانی هم توضیح داد: مجموع اعتبار مورد نیاز این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات ملی تخصیص می یابد.

در سال جهش تولید ۱۲ طرح اصلی در زمینه کشاورزی، صضنعتی، خدماتی و پتروشیمی برای تکمیل و تامین اعتبار مورد تایید ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام قرار گرفته است که هر کدام از این حوزه ها چندین طرح زیرمجموعه را برای تکمیل شامل می شود.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.