تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

۱۴۰ دختر در معرض آسیب ایلامی ساماندهی شدند

۱۴۰ دختر در معرض آسیب ایلامی ساماندهی شدند
ایلام - مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به فعالیت خانه سلامت دختران در این استان گفت: از سال ۹۶ و پس از راه اندازی این مرکز تاکنون ۱۴۰ دختر در معرض آسیب در این مرکز پذیرش و ساماندهی شده است.

زهرا همتی روز سه شنبه به مناسبت روز دختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز خانه سلامت دختران با هدف شناسایی و پذیرش دختران در معرض آسیب های اجتماعی، ارایه مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی به دختران در معرض آسیب و حمایت های اجتماعی از آنها تاسیس و فعالیت دارد.

وی با اشاره به پذیرش دختران در معرض آسیب در مدت سه سال فعالیت این مرکز ادامه داد: بیشترین مراجعان به این مراکز معادل ۷۵ درصد در رده سنی ۱۶ تا ۲۸ سال قرار دارند که عمده مشکلات این افراد اعتیاد سرپرست خانواده، خشونت های خانگی و نداشتن درآمد مناسب خانوار است.

وی افزود: این مشکلات موجب آسیب هایی چون ترک تحصیل، خودکشی، روابط با جنس مخالف و بی مسئولیتی خانواده در مقابل این دختران شده است.

به گفته مدیرکل بهزیستی ایلام، این دختران پذیرش شده در مرکز مداخلات تخصصی، مددکاری و مشاوره برای آگاه‌سازی و توانمندسازی را دریافت کرده اند که با حمایت های مادی و معنوی تاکنون ۳۵ نفر از این دختران در زمینه حرفه آموزی خیاطی، آرایشگری، هنرهای دستی توانمند و زمینه ادامه تحصیل این افراد نیز فراهم شده است.

وی در خصوص حمایت از خانواده های این دختران در معرض آسیب نیز گفت: در این مرکز روزانه خصوصی که با نظارت بهزیستی فعالیت دارد دوره ها و کارگاه های آموزشی آگاه سازی برای مادران این دختران در جهت حمایت عاطفی نسبت به فرزندانشان برگزار شده است.

همتی یاد آورد شد: علاوه این با خانواده درمانی، ارایه مشاوره های فردی و خانوادگی سعی شده است خشونت های خانگی این خانواده ها تا حد ممکن کاهش یابد.

وی همچنین به فعالیت مرکز شبانه روزی حمایت و نگهداری دختران بی پناه اشاره کرد که در این مرکز افراد پذیرش شده تا زمان رفع مشکل مورد حمایتی بهزیستی قرار خواهند گرفت.

ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر نامگذاری شده است.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.