تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۰۸

بخش قلب و داخلی بیمارستان مصطفی ایلام به مبتلایان کرونا اختصاص یافت

بخش قلب و داخلی بیمارستان مصطفی ایلام به مبتلایان کرونا اختصاص یافت
ایلام - سرپرست بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) ایلام با اشاره به آمادگی کامل این مرکز درمانی از زمان آغاز همه گیری کرونا گفت: از ظرفیت حداکثری این بیمارستان از جمله بخش های قلب و داخلی برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی استفاده می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر الهام باستانی اظهار داشت: از اوایل اسفندماه به دنبال دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام و تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا، کمیته ویژه‌ای تشکیل و تصمیماتی در خصوص نحوه درمان، پیگیری و پذیرش بیماران گرفته شد.

وی افزود: کمیته های بستری و ترخیص نیز در بیمارستان متشکل از اساتید بخش های عفونی، داخلی و ریه با هدف پیگیری پذیرش و بستری بیماران تشکیل شد.

وی از تشکیل کمیته تامین تجهیزات محافظتی به منظور در دسترس بودن گان، ماسک، دستکش و عینک برای پرسنل خبر داد و گفت: در کنار این کمیته، تیم بیمارستانی و دانشگاه در جذب کمک های خیرین در زمینه تامین اقلام بهداشتی و محافظتی بسیار فعال عمل کرد.

دکتر باستانی اظهار داشت: در همین راستا بخش های آی سی یو و سی سی یو بیمارستان نیز برای بیماران کرونا، بیماران نیازمند درمان های پیشرفته و بیماران بستری در بخش های ویژه اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه همچنین بخش های دیگر به طور کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت، گفت: خط مجزا در اورژانس برای تریاژ بیماران دارای علائم راه اندازی شد و پرستاران با وسایل محافظتی کامل در این بخش خدمات ارائه می دهند و از کمک پزشکان و دانشجویان پزشکی نیز بهره گرفته می شود.

دکتر باستاتی تصریح کرد: پس از انجام ویزیت و سی تی اسکن، بر اساس پروتکل های ابلاغی و نظر اساتید عفونی و داخلی، بیمارانی که نیاز به بستری دارند، بستری و در غیر اینصورت درمان سرپایی را دریافت کرده و مرخص می شوند.

به گفته سرپرست بیمارستان مصطفی خمینی (ره) ایلام، بازتوانی روانی، ریوی و ویزیت و مشاوره بیماران در بخش بستری با کمک اساتید پزشکی و روانپزشکی از دیگر اقدامات بیمارستان است.

وی با بیان اینکه بخش قلب و بخش سی سی یو کماکان برای ارائه خدمت به بیماران در بیمارستان شهدای زاگرس مستقر است، گفت: بخش بینابینی را نیز برای استقرار بیماران مشکوکی که تشخیص قطعی با استفاده از آزمایشات اولیه و سی تی اسکن صورت نگرفته و منتظر جواب هستند، راه اندازی شده است.

دکتر باستانی ضمن قدردانی از اعضای هیات علمی، پزشکان، کادر درمان، پرستاران، دانشجویان پزشکی و تمام همکارانی که در مقابله با این بحران همکاری کردند، افزود: با وجود تمام کاستی ها در ساعات اولیه شروع این همه گیری، با تلاش شبانه روزی همکاران و به همت اساتید، طی یک حرکت جهادی مشکلات مرتفع شد و اکنون هیچ بیماری در بیمارستان برای گذراندن پروسه پذیرش و درمان معطل نمی شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.