تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۳۹

مدیرکل تعاون ایلام:

مطالبات کارگران سدهای گلال و میمه پرداخت شد

مطالبات کارگران سدهای گلال و میمه پرداخت شد
ایلام - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: مطالبات کارگران سدهای گلال و میمه ایلام تا اسفندماه ۹۸ بمدت ۲ ماه پرداخت شد.

شکراله شیرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطالبات سد سیکان ایلام نیز به مدت پنج ماه تا اسفندماه ۹۸ در حال پرداخت است و مطالبات کارگران به طور مستقیم به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

وی افزود: سد مخزنی سیکان آبان ماه سال ۸۹ با هدف تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی پایین دست کلنگ زنی شد که به علت عدم تامین اعتبار کافی عملیات اجرایی آن تعطیل شد.

شیرخانی یادآور شد: این سد هم از نظر تامین آب آشامیدنی و همچنین از نظر گردشگری حائز اهمیت و دارای صرفه اقتصادی است و در آینده علاوه بر تامین آب آشامیدنی سه شهرستان آبدانان، بدره و دره‌شهر بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی پایین دست تحت پوشش شبکه‌های جانبی آن قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۶۱ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند که از دی ماه سال ۹۶ معوقات کارگران آنها پرداخت نشده بود.

وی افزود: عملیات اجرایی سد مخزنی سیکان سال ۸۸ با هدف ذخیره‌سازی جریان‌های سطحی و آب چشمه‌های موجود و نیز مهار سیلاب‌های رودخانه سیکان در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان ایلام آغاز شد.

شیرخانی یادآور شد: این طرح در محدوده شهرستان دره‌شهر بعد از چند سال رکود و بن‌بست اجرایی به نظر می‌رسد که فرصت دوباره‌ای برای اجرا، گشایش و احداث یافته است.

وی ادامه داد: پروژه آبیاری سد مخزنی گلال نیز با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت سرریز ۸۹۰ مترمکعب در ثانیه با حجم ۱۹.۳۵ میلیون مترمکعب در رقم نرمال و متوسط حجم تنظیم سالانه ۱۴.۳ میلیون مترمکعب است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی ایلام همچنین در خصوص سد میمه گفت: عملیات اجرایی این سد بر روی رودخانه میمه در بخش مرکزی سال ۸۹ شروع شده و این سد دارای حجم ذخیره ۸۰ میلیون متر مکعبی است.

وی تاکید کرد: صیانت از نیروی کار و احقاق حقوق اولیه کارگران در تمام واحدهای کارگری اجرا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.