تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰:۴۱

خبر از زیر پوست شهر   داری؟

خبر از زیر پوست شهر   داری؟
این نهادها در لبه پرتگاه قرا گرفته اند تا جایی که برخی شهرداری ها حتی تاچندین ماه بیمه پرسنل و حقوق معوقه آنان را نتوانسته اند پرداخت کنند. از طرفی مسئولین مربوطه نیر در جهت کاهش مشکلات موجود نتوانسته اند تلاش و کوشش مثمرثمری داشته باشند.

👈گروه رسانه ای ندای زاگرس:

شهرداری ها بر اساس قانون بعنوان نهادهای عمومی غیر دولتی به شمار می آیند، یعنی برابر هر خدماتی که ارائه میدهند می توانند از مردم عوارض خدمات دریافت نمایند، این درحالی است که در طول سالهای اخیر نه تنها درآمد شهرداریها بطورچشم گیری کاهش یافته است، بلکه جذب بی حساب و کتاب نیروی انسانی در ادوار گذشته ودردوران درآمدزایی شهرداری ها که بارویارویی کشور عزیزمان با تحریم های ظالمانه و متعاقبآ کاهش درآمدهای دولت باعث شد این نهادها بشدت تضعیف گردیده و در اولویت کاهش کمک های دولتی قرار بگیرند اگرچه که در سال های بعداز برجام، دولت تدبیر و امیدنیز هیچ اراده ای برای کمک به این نهادها نداشت، ازطرفی متأسفانه چون شهرداری ها زیر مجموعه وزارت کشور می باشند، این وزارتخانه نیز برنامه مدون و حساب شده ای برای حل مشکلات و تغییر در ساختارهای سنتی این سازمانهای عریض و طویل نداشته است.

درادمه باید گفت باتوجه به مشکلات عنوان شده اینگونه مسائل باعث نابودی این نهادهای خدماتی خواهدشد؛ نهادهایی که تقریبا بخش مهمی از امور شهری کشور اعم از خدمات عمومی،زیباسازی و…را برعهده دارد.

اما امروز وباتوجه به شرایط تورم افسار گسیخته و هزینه های سنگین برای اداره شهرها، این نهادها در لبه پرتگاه قرا گرفته اند تا جایی که برخی شهرداری ها حتی تاچندین ماه بیمه پرسنل و حقوق معوقه آنان را نتوانسته اند پرداخت کنند. از طرفی مسئولین مربوطه نیر در جهت کاهش مشکلات موجود نتوانسته اند تلاش و کوشش مثمرثمری داشته باشند.

آنچه که درراستای حل این بحران میتواند راهگشاباشد مصوبات قاطع و لازم الاجرا ی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که با نگاه نافذ و دلسوزانه خویش حمایتهای همه جانبه ای را میتوانند از این طریق به انجام برسانند.

لازم به ذکراست که شهرداری های زیر پنجاه هزار به دلیل نداشتن درآمد محلی و پایدار در مضیقه مالی شدید قرار گرفته اند ، عدم تصویب قانون درآمدهای پایدار توسط شورای نگهبان، عدم توجه جدی دولت به شهرداری ها،کاهش ساخت و سازهای ساختمانی و در نتیجه کاهش درآمد شهرداری ها، وجود ماشین آلات فرسوده و هزینه بالای نگهداری، انباشت مطالبات پرسنل دریک بازه زمانی طولانی از جمله بیمه,حقوق و مزایا باعث شده تا این نهاده کماکان در برزخ بی توجهی مسولان بالا دست قرارگیرند.

ازاینرو باتوجه به بحران های عنوان شده و مصائب و مشکلاتی که با ظهور بیماری کوید۱۹ بوجود آمده از مسئولین اجرایی بویژه مسولان کلان کشور اعم از استانداریها انتظار میرود تا به صورت ضربتی به بحث مشکلات شهردرای ها ورود نموده و راه حل مناسبی جهت گره گشایی از مشکلات این نهاد های خدمتگذارپیدا کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.