تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

گفتگو با رعد یوسفی، جوان موفق ایلامی در زمینه نصب شیشه اتومبیل

از پشت شیشه های شهر + گزارش تصویری

از پشت شیشه های شهر + گزارش تصویری
هر کسی‌ کو‌ دور ماند از اصل خویش/باز جوید روزگار وصل خویش

ایلام – نگاه اقتصاد – گزارش از: اسلام انصاری فر/ سال های غربت را به یادگیری حرفه ای عالی در یکی از شرکت های معتبر اروپایی در کشور سوئد سپری کرده، اما هیچگاه حتی به همراه خانواده بودن هم‌ شوق بازگشت به وطن را در دلش کم رنگ نکرد، بلکه اشتیاقش را بیشتر کرد تا روزی دوباره بتواند در سرزمین و دیار خویش به کار پرداخته و حرفه اش را در راه اعتلای صنعت و اقتصاد کشور و مردمان هم وطنش به کار گیرد.
«رعد یوسفی» از جمله جوانان موفق و قابل تحسین است که با وجود مهاجرت از وطن و دارا بودن شغل و امکانات کافی و مناسب، باز به وطن بازگشته تا در میان هم زبانان و هم کیشانش، فعل «خواستن، توانستن است» را صرف کند.
این جوان پرتلاش و بی ادعا، امروز در بحبوحه ی مشکلات اقتصادی و تحریم ها و تورم، با گام هایی استوار و دلی پرامید، راه آینده اش را از دل سرزمین زیبای اسکاندیناوی به دل خاک باران خورده از آسمان مهربانی و مقاومت بازگردانده تا الگویی نیک برای نوجوانان و جوانان تحصیلکرده و بیکار باشد.

«رعد یوسفی» که اصالتش از طایفه «بولی» و اکنون ساکن شهر ایلام است، یک پسر ۱۶ساله و یک دختر ۱۰ ساله دارد و به گفته ی خودش، عاشق کار و ورزش به ویژه تکواندو، کشتی و فوتبال است.

 

در یکی از روزهای گرم تیرماه در محل کارشان با ایشان هم کلام شدیم و به گرمی میزبانمان شد:

* از اقامت و کارتان در سوئد بگویید و این که چگونه وارد این کار شدید؟

_ همسرم به همراه خانواده اش که نسبت فامیلی هم داریم، قبل از من به سوئد رفتند و به صورت قانونی برای من دعوتنامه فرستادند و من هم با یک دنیا امید و آرزو به آنجا رفتم. قبل از آن در ایلام مشغول کار نصب شیشه اتومبیل بودم و مغازه داشتم. زمانی که به سوئد رفتم، اوایل مشغول تدریس زبان و همزمان در اداره کار دنبال کار نصب شیشه بودم که بالاخره از طریق اداره به شرکت کارگلاس نصب شیشه اتومبیل ولوو معرفی شدم و آنجا با تلاش و کوشش زیاد توانستم استخدام شوم. واقعا در اروپا کار پیدا کردن برای خود اروپاییها هم سخت است.

 

* وضعیت کارتان در سوئد چگونه بود؟

_ چندین سال به صورت رسمی در شرکت نصب شیشه اتومبیل ولوو مشغول به کار بودم و از کار کردن با پیشرفته ترین دستگاهها و ابزارها لذت می بردم. خدا را شکر که توانستم تمام ابزارها و دستگاه هایی را که با آنها سر و کار داشتم، به ایلام بیاورم. ساعت کاری در آن جا هم روزی هشت ساعت از شنبه تا پنج شنبه و دو روز شنبه و یک شنبه هم تعطیل بود.

 

* شما مهاجرت معکوس داشتید و الان که در سرزمین مادری خودتان مشغول کار و حرفه آموزی هستید، چه احساسی دارید؟

_ خیلی خوشحالم که الان در ایران و سرزمین آبا و اجدادی ام هستم. واقعا هیچ جای دنیا ایران و به خصوص ایلام نمی شود. خیلی هم خرسند و راضی ام از خودم که کاری که آنجا به صورت حرفه ای یاد گرفته ام، دارم در ایلام انجام می دهم. خیلی پیشنهاد داشتم که در شهرهای بزرگتر کارم را دنبال کنم‌، ولی دوست دارم در ایلام باشم.

 

* چه مدتی است به ایران آمدید و اوضاع تا به حال برایتان چگونه پیش رفته است؟

_ تقریبا ۵ سال پیش بود. راستش را بخواهید مشکلات همیشه با آدمها هست. هرجا و هرکسی که باشی باید مشکل داشته باشی. اوایل که برای اولین بار بر روی تابلو مغازه ام نوشتم نصب شیشه اتومبیل با دستگاه های پیشرفته؛ بیشتر همکارها از ما شکایت کردند و یا الان هم بعضی از نام ما کپی برداری می کنند!

 

*وضعیت نصب شیشه در سوئد و ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

_ اصلا قابل مقایسه نیست. دستگاه های پیشرفته، ابزارهای پیشرفته، مواد و چسبهای اصلی که خیلی به روند کار خوب کمک می کنند. الان خدا را شکر چند تا همکار توی شهرهای دیگر داریم‌ که تلاش می کنند خوب کار کنند.

 

*الان در کنار شما نوجوان های پرتلاش و بانشاطی را می بینیم که مشغول کار هستند. هدف تان در این راستا چیست؟

_ خیلی خوشحالم که سه نوجوان ۱۶، ۱۶ و ۱۴ ساله اینجا در کنار من کار می کنند. کار در تعطیلات تابستانی برای آنها لذت بخش است. خیلی دوستشان دارم چون زرنگ، منظم و وقت شناس هستند. من در طول روز با دیدن این بچه ها انرژی می گیرم. اینها آینده درخشانی دارند، چون که در این سن دارند تلاش می کنند که یک‌ صنعت خوب یاد بگیرند، در صورتی که می توانند تا لنگ ظهر خواب باشند ولی دارند مثل یک بزرگسال کار می کنند. اینها استادان آینده این شهر هستند.

 

* چه سخنی با جوانان و نوجوانان دارید؟

در مرحله اول احترام به والدین شرط اصلی موفقیت است. بعد هم باید خودشان بخواهند چون خواستن توانستن است.
به هرکاری که در آینده فکر میکنند خواهند رسید ولی باید تلاش و تلاش و تلاش کرد. هیچ چیز به آسانی به دست نمی آید.

 

 

تبلیغات شیشه رعد یوسفی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.