تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

ادامه شرایط قرمز کرونا و تمدید محدودیت‌ها در ایلام

ادامه شرایط قرمز کرونا و تمدید محدودیت‌ها در ایلام
ایلام - قرار گرفتن استان ایلام در وضعیت قرمز کرونا هفته گذشته نیز ادامه یافت و بر این اساس بنابر دستور استاندار ایلام محدودیت‌هایی کرونایی یک هفته دیگر تمدید شد.

در این هفته و با ادامه روند افزایشی ابتلا، بستری و فوتی کرونا، ۹۰ درصد جمعیت استان ایلام در منطقه قرمز قرار گرفتند و دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز اعلام کرد ۱۶۰ نفر از پرسنل درمانی استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد: ادامه روند کنونی و عدم توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان مهار سیر بیماری را ناممکن می‌کند و در مهرماه و فصل پاییز همزمانی آنفلوآنزای فصلی و کرونا بسیار خطرناک خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام نیز اعلام کرد مرز مهران برای تردد اتباع ۲ تابعیتی(ایرانی-عراق) باز است همچنین یک خطر پروازی جدید با تلاش‌ها و رایزنی‌های استاندار ایلام به فرودگاه ایلام اضافه شد.

برگزاری نخستین سه‌شنبه‌های تکریم شهدا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیدار و رایزنی استاندار ایلام با رییس و معاونان سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی استان، سرمایه‌گذاری ارزی ۷۹۰ میلیون یورویی در واحد الفین پتروشیمی ایلام و هشدار نسبت به رعایت موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو از مهم‌ترین عناوین خبری هفته گذشته است.

استاندار: محدودیت‌های کرونایی در ایلام اعمال می‌شود

استاندار ایلام با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت این استان در منطقه قرمز از نظر شیوع ابتلا به کرونا قرار دارند، گفت: محدودیتهای کرونایی دوباره در مناطق قرمز این استان اعمال می‌شود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا با ابراز نارضایتی از بی‌توجهی قاطبه مردم نسبت به خطرات ناشی از برگزاری مراسم های عزا، عروسی و دورهمی‌های خانوادگی، اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی و به دلیل اهمیت حفظ جان و سلامتی مردم، برخی از محدودیت‌های گذشته مجددا در استان اعمال خواهد شد.

محدودیت‌های کرونایی در ایلام تمدید شد

استاندار ایلام گفت: محدودیت‌های کرونایی که بدلیل قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز از هفته گذشته اعمال شده بود یک هفته دیگر تمدید می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی اظهار کرد: بر این اساس آموزشگاه‌های خصوصی، فنی و حرفه ای، باشگاه های ورزشی جمعی، استخرها، تالارها و مجتمع های مناطق قرمز ایلام یک هفته دیگر تعطیل هستند و برگزاری هر گونه مراسم مذهبی، اجتماعی و فرهنگی، همایش ها و گردهمایی ادارات ممنوع است.

همزمانی آنفلوآنزا و کرونا در صورت رعایت نکردن مردم ترسناک خواهد بود

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اگر هم‌اکنون سیر گسترش کرونا با همکاری و همراهی مردم کند شده و تا مهرماه فروکش کند می‌توان بر بیماری غلبه کرد اما اگر این روند ادامه یابد و به مهرماه و فصل پاییز برسد همزمانی آنفلوآنزا با کرونا ترسناک خواهد بود.

دکتر محمد کریمیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسفند و فروردین‌ماه استان‌های غربی ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند اما با از سرگیری فعالیت‌ها این میزان کاهش یافت و به تدریج در منطقه غرب کشور به پایین‌ترین حد ممکن و حدود پنج درصد رسید.

مرز مهران برای تردد افراد ۲ تابعیتی باز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: طبق توافق انجام‌شده با طرف عراقی افراد دارای ۲ تابعیتی (ایرانی، عراقی) با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از مرز مهران تردد کنند.

نورالله دلخواه افزود: افرادی که دارای تابعیت ایرانی، عراقی هستند می‌توانند از مرز مهران به عراق سفر کرده و یا از این مرز وارد کشور شوند، از این رو تردد از این مرز و بازگشایی آن شامل مسافران و زایران ایرانی نمی‌شود.

وزیر ارشاد: نقش ایلام در دوران دفاع مقدس متمایز است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از نقش تاثیرگذار مردم این استان در دوران دفاع مقدس گفت: حضور و نقش مردم استان ایلام متمایز و بی‌نظیر است.

سیدعباس صالحی در آیین طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم شهدا که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: استان ایلام به دلیل وسعت مرزهای مشترک با عراق بسیار زودتر از سایر استان‌ها درگیر جنگ تحمیلی شد و بیشترین بمباران‌ها، عملیات‌ها و همچنین بیشترین شهدا را نسبت به جمعیت این استان تقدیم اسلام کرده است.

استاندار ایلام: راه‌آهن مهمترین زیرساخت مورد نیاز اربعین است

استاندار ایلام راه‌آهن را یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری راهپیمایی اربعین برشمرد و گفت: مسیر راه‌آهن ایلام به مهران و عراق امتداد پیدا می‌کند و زیرساخت مناسبی برای تسهیل در تردد زائران اربعین است.

سلیمانی‌دشتکی در نشست قرارگاه استانی اربعین اظهار داشت: تکمیل زیرساخت های اربعین موجب تحول اساسی در توسعه اقتصادی و افزایش موقعیت راهبردی این استان می‌شود.

معاون استاندار: پروژه راه‌آهن ایلام ردیف اعتبار ملی گرفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: پروژه راه‌آهن ایلام با تلاش‌ها و رایزنی‌های استاندار ایلام ردیف اعتبار ملی گرفته است و در پیوست قانون بودجه قرار دارد بدین ترتیب که در بندهای قانون بودجه سالیانه کشور بندی به نام راه‌آهن ایلام وجود دارد.

احمد کرمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علت اجرایی نشدن این پروژه در سال‌های قبل این بود که اعتبار مجزا نداشت و باید در قالب ۲۵ درصد اعتبارهای عمرانی استان کرمانشاه انجام می‌شد اما اکنون در قانون بودجه ردیف اعتبار ملی دارد و هر سال به تناسب به آن اعتبار اختصاص داده می‌شود.

۱۶۰ نفر از پرسنل درمانی ایلام به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۶۰ نفر از پرسنل درمانی این استان شامل نیروهای بهداشتی، کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و تعدادی از پرسنل اداری و اعضای هیات‌ علمی به کرونا مبتلا که از این تعداد تنها ۲ نفر بستری شدند.

دکتر محمد کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حال عمومی همه مبتلایان پرسنل درمان مناسب است و افرادی که در بیمارستان بستری نشدند دوره بیماری را در منزل طی کردند.

۲۹ هزار بیمار زمینه‌ای در ایلام غربالگری کرونا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه مرحله سوم غربالگری کرونا در این استان در حال اجراست، گفت: در این مرحله تا کنون ۲۹ هزار بیمار زمینه‌ای از جمله مادران باردار غربالگری شدند.

دکتر جمیل صادقی‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک مرحله کامل غربالگری در استان انجام شد و نتیجه آن نیز شناسایی بخش زیادی از بیماران بود و قبل از مراجعه به بیمارستان این افراد در مراکز ۲۴ ساعته و ۱۶ ساعته مراقبت‌ها را دریافت کردند.

رایزنی استاندار ایلام برای تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی

استاندار ایلام در دیدارهای جداگانه با رییس و معاون سازمان برنامه و بودجه و همچنین دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری بر جلب اعتبار به منظور تکمیل پروژه‌های در دست اجرای استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه به اتفاق نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار کرد.

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب و احتمال جیره‌بندی در ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: میزان مصرف آب در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته و در مرز هشدار قرار گرفته است.

نورالله تیموری د گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از اسفند سال گذشته تا اوایل اردیبهشت ماه سرانه مصرف آب مشترکان ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته بود، اظهار کرد: این رقم اکنون به ۳۰ درصد زسیده است و به طور قطع ادامه روند مصرف بی‌رویه موجب جیره‌بندی آب در سطح شهر ایلام خواهد شد.

۶۰ درصد تردد زوار و ۴.۵ درصد صادرات کشور از مرز مهران انجام می‌شود

استاندار ایلام با اشاره به اهمیت مرز مهران گفت: حدود ۶۰ درصد تردد زائران به عتبات عالیات و شهرهای مذهبی عراق و ۴.۵ درصد صادرات کشور از مرز مهران انجام می‌شود اما روزهای پایانی سال گذشته این مرز بدلیل شیوع کرونا به حالت تعطیل درآمد.

سلیمانی‌دشتکی از احتمال فعالیت تمام وقت مرز تجاری مهران خبر داد و اظهار داشت: طی روزهای گذشته جلساتی با مسوولان عراقی برگزار و مقرر شد در این زمینه پیگیری لازم انجام شود.

جابجایی ۵۴۶ هزار تن انواع کالا در ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: ۵۴۶ هزار تن انواع کالا سال جاری(سه ماهه اول) از طریق ناوگان حمل و نقل استان جابجا شده است.

نورالله دلخواه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا داشت: این میزان حمل کالا توسط ۲۹ هزار و ۷۲۶ سرویس (بارنامه) ناوگان حمل و نقل در سطح استان جابجا شده است.

معاون استاندار: ۸۱ درصد اعتبارات سیل در ایلام تخصیص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۸۱ درصد اعتبارهای در نظر گرفته برای جبران خسارت‌های سیل سال گذشته در این استان تخصیص یافته است.

احمد کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۹ هزار میلیارد ریال در مجموع برای جبران خسارت‌های سیل سال گذشته این استان از سوی دولت در نظر گرفته شد.

۷۹۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی در واحد الفین ایلام

استاندار ایلام گفت: ۷۹۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی در واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام انجام شده است و این واحد هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سلیمانی‌دشتکی در دیدار با مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام ابراز امیدواری کرد: واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری و افتتاح با حضور رییس جمهوری شود.

تخصیص ۵۰ درصدی اعتبارهای شهرداری ایلام

شهردار ایلام گفت: بیش از ۵۰ درصد اعتبارات استانی شهرداری ایلام در سال ۹۸ محقق شده است.

طالب صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۰ درصد اعتبارات شهرداری ایلام مربوط به هزینه های جاری و ۴۰ درصد نیز به بخش عمرانی اختصاص می یابد.

معاون بهداشتی: نوع مصرف گوشت سلامت مردم ایلام را تهدید می‌کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به نوع مصرف گوشت در استان که عمدتا با وقفه اندک از تولید به مصرف صورت می‌گیرد، خطرات زیادی سلامت مردم را تهدید می‌کند که از مهمترین آنها تب کریمه کنگو است.

دکتر صادقی‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تب کریمه کنگو یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام است که در صورت عدم درمان صحیح موجب مرگ می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.