کد خبر : 14301
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۰۴

فرماندار: 

فعالیت پتروشیمی دهلران بر اساس طراحی اولیه ادامه دارد

فعالیت پتروشیمی دهلران بر اساس طراحی اولیه ادامه دارد
ایلام - فرماندار دهلران گفت: عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران همچنان بر اساس طراحی اولیه ادامه دارد و تغییر نوع فعالیت آن به صلاح نیست.

مجید عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: طراحی اولیه پتروشمی دهلران بر اساس تولید الفین است و هم اکنون نیز فعالیت این پروژه در فاز عملیات اجرایی الفین ادامه دارد.

وی این پروژه را از پروژه های اقتصادی ذکر کرد و اظهار داشت: مواد اولیه پتروشمی از ان جی ال سه هزار و ۱۰۰ دهلران با فاصله ۴۰ کیلومتری تامین می شود و وجود میادین نفتی منطقه از دیگر مزایای نسبی آن به شمار می رود.

فرماندار دهلران گفت: به یقین تغییر نوع فعالیت پتروشیمی دهلران به هیچ وجه به صرفه و صلاح نیست و مجموعه مدیریت ارشد استان و مسئولان شهرستان با هرگونه تغییر نوع فعالیت آن مخالف هستند.

عسگری تاکید کرد: مسوولان ارشد استان به جد خواستار ادامه فعالیت این پروژه بر اساس طراحی تولید الفین هستند و در این زمینه نیز مکاتبات و پیگیری ها انجام شده است.

مدیر سایت پتروشیمی دهلران هم با اشاره به برخی شنیده ها که قرار است فعالیت پتروشمیی به تولید اتیلن تغییر پیدا کند، گفت: با پیگیری های مسئولان استانی و شهرستانی فعالیت پتروشیمی همچنان ادامه دارد و قرار است طبق طراحی اولیه فعالیت آن ادامه داشته باشد و هم اکنون نیز این روند ادامه دارد.

مصطفی درگاه افزود: خوراک پتروشمیی دهلران از ان جی ال دهلران تامین می شود.

وی افزود: این پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون حدود پنج هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

اخیرا در فضای مجازی مطالبی در خصوص تعطیلی پتروشیمی دهلران درج شده بود که با توجه به پیگیری ها این خبر صحت ندارد و تا کنون چنین چیزی به مسئولان پتروشیمی ابلاغ نشده است.

شنیده هایی در خصوص تغییر فعالیت آن از تولید الفین به اتیلن مطرح بود که با توجه به پیگیری همه جانبه مسئولان استان و شهرستان این موضوع نیز در حال مرتفع شدن است و این پروژه بر اساس طراحی اولیه تولید الفین الان مشغول فعالیت است و این روند نیز ادامه دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.