تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳

رشد ۱۸ درصدی تولید خودرو در کشور

رشد ۱۸ درصدی تولید خودرو در کشور
تهران- براساس آمار اعلامی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت،‌ تولید تجمعی خودرو از اول فروردین تا ۲۴ تیرماه امسال با رشد ۱۸ درصدی مواجه بوده و تحویل خودروهای مربوط به تعهدات معوق ۴۱ درصد بهبود یافته است.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسه کمیته خودرو امروز (جمعه) با حضور «حسین مدرس خیابانی» سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار و علاوه بر بررسی آمارهای مرتبط با تولید، تحویل، تعداد خودروهای ناقص و کاهش تعهدات معوق خودروسازان، روند واگذاری اموال و املاک مازاد دو خودروساز نیز ارائه شد.

بر اساس آمار اعلامی معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ تولید تجمعی خودرو از اول فروردین تا ۲۴ تیرماه ۹۹ با رشد ۱۸ درصدی مواجه بوده؛ به نحوی که میزان تولید تجمعی خودروسازان از ۲۳۸ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۸ به ۲۸۲ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۹ رسیده است.

همچنین تحویل خودرو نیز از ابتدای امسال تا ۲۴ تیرماه، از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده، به نحوی که در این بازه زمانی در سال ۹۸ معادل ۱۶۴ هزار و ۱۹۰ دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده که این میزان در سال ۹۹ به ۲۱۴ هزار و ۲۴ دستگاه رسیده است.

در عین حال، تعداد خودروهای ناقص کف کارخانه های خودروسازی در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، از کاهش ۴۵ درصدی برخوردار بوده؛ به نحوی که از اول فروردین تا ۲۴ تیرماه ۹۸ معادل ۱۷۹ هزار و ۸۷۵ دستگاه خودروی ناقص کف کارخانه ها وجود داشته که در مدت مشابه امسال به ۹۹ هزار و ۷۱۲ دستگاه رسیده است.

همچنین تحویل خودروهای مربوط به تعهدات معوق ۴۱ درصد بهبود یافته به نحوی که تعداد تحویل و تعهدات معوق خودروسازان در سال ۹۸ معادل ۱۲۶ هزار و ۴۳۳ دستگاه بوده که در مدت مشابه سال جاری به ۱۷۸ هزار و ۲۰۹ دستگاه رسیده است.

در جلسه کمیته خودرو تصمیماتی نیز در خصوص برگزاری میزهای ساخت داخلی قطعات خودرو اتخاذ شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.