تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

استاندار:

کاهش بیکاری در ایلام نتیجه رشد سرمایه گذاری است

کاهش بیکاری در ایلام نتیجه رشد سرمایه گذاری است
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به رشد کم سابقه سرمایه گذاری در استان گفت: جذب این مقدار سرمایه گذاری کاهش نرخ بیکاری به ۶.۵ درصد را در پی داشته است.

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی از خبرهای خوب و امیدبخش برای مردم استان گفت و اظهار داشت: طی دو سه سال اخیر تلاش های گسترده ای در راستای سرمایه گذاری در استان انجام شد و برای این مهم ابتدا امنیت سرمایه گذاری در استان را بالا بردیم بطوریکه ایلام بعنوان امن ترین استان برای سرمایه گذاری در کشور انتخاب شد.

وی با اشاره به رشد بالای ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری در استان در پی رفع موانع در این حوزه، افزود: توانستیم در شرایط سخت مالی کشور ظرف دو و نیم سال گذشته در استان ۴۹ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم و از این میزان تنها در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی قریب ۱۵ هزار میلیارد تومان ظرف یک سال گذشته انجام شده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: نتیجه سرمایه گذاری قابل توجه در استان کاهش معنا دار نرخ بیکاری ایلام به ۶.۵ درصد بود که این یک رکورد بی سابقه در تاریخ استان است.

سلیمانی دشتکی به تلاش و تکاپوی مسئولان به موازات مدیریت مبارزه با ستاد کرونا در استان اشاره و تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این بوده است که در این شرایط سخت کرونایی و تحریمی هم بتوانیم سلامت مردم را حفظ و هم به زندگی و امور مردم رسیدگی کنیم که در این میان تلاش های بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، آب و خاک و کشاورزی، راه و بزرگراه و تونل و با تشکیل قرارگاه سازندگی مناطق محروم استان همواره پیگیر مسائل و مشکلت استان به شکل عملیاتی بوده ایم.

وی در ادامه به رایزنی های گسترده برای رفع محرومیت در مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت: برای این مهم قرارگاه سازندگی مناطق محروم تشکیل دادیم و در ذیل این قرارگاه سه کمیته را فعال کردیم که بصورت هفتگی موظف به پایش و گزارش امور در مناطق مورد نظر است.

وی افزود: مجموعه فعل و انفعالات یک ماه گذشته قرارگاه منجر به سفر مسئولان‌ بنیاد مستضعفان و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری به استان شد که حاصل این سفر امید بخش بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان به مناطق روستایی و محروم استان اختصاص یافت.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود به تصویب طرح ارتقا بخش چوار به شهرستان در کمیسیون سیاسی، دفاعی دولت اشاره کرد و گفت: در حوزه تقسیمات کشور اقدامات بسیار خوبی ظرف یکی دوسال گذشته انجام شده است و بعد از تبدیل شدن دشت عباس و هلیلان به بخش و شهرستان امروز نیز علی رغم مشکلات و موانع فراوان بحث شهرستان شدن چوار در کمیسیون سیاسی و دفاعی تصویب شد و برای تصویب نهایی به هیات دولت رفت.

وی در ادامه به یک خبر خوش دیگر برای استان پرداخت و گفت: بعد از رایزنی های فراوان بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام را بعنوان یک طرح کلیدی استان معرفی کردیم و ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن اختصاص یافت.

وی خواستار اجرای تعهدات مدیران دستگاه های اجرایی در منطقه شد و گفت: دستگاه های متولی می بایست در سر زمان به قول و وعده هایی که مصوب شده عمل کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع از عملکرد قرارگاه ابراز رضایت دارم، گفت: در بررسی عملکرد هشت دستگاه در اجرای تعهدات خود در مناطق محروم هلیلان تنها تعاون روستایی استان نمره قبولی نگرفته و باقی دستگاه ها خوب عمل کرده اند.

وی در ادامه ضمن تذکر به مدیر این دستگاه، گفت: برای تاسیس شرکت تعاونی روستایی یک و نیم سال فرصت داشته اید اما عملا در این زمینه کار خاص و قابل قبولی انجام نشده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از مجموعه های درگیر در کار سازندگی مناطق محروم استان، از راه اندازی پمپاژ میدر در اوایل مهرماه خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پمپاژ ۳۱۲ هکتار این منطقه آبی می شود.

وی در ادامه خواستار رفع موانع پروژه های حوزه آب و خاک و کشاورزی، پتروشیمی و سرمایه گذاری در ایجاد واحدهای کوچک تولیدی در هلیلان شد و گفت: برای توسعه هلیلان می بایست مردم منطقه و مسئولان با همدلی و همراهی در امر سازندگی منطقه هم افزایی ایجاد کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.