تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

استاندار:

هر سه روز پنج ایلامی در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند

هر سه روز پنج ایلامی در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند
ایلام - استاندار ایلام گفت: با توجه به عدم رعایت مردم و افزایش تعداد مبتلایان کرونا، تعداد فوتی‌ها نیز افزایش داشته است بطوری که هم اکنون متوسط فوتی‌ها در این استان هر سه روز، پنج نفر است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: متوسط تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در خردادماه هر سه روز، یک نفر بود اما این روند هم‌اکنون افزایشی است.

وی افزود: آمار مبتلایان در اردیبهشت و خردادماه در وضعیت مناسبی بود اما احساس مردم مبنی بر پایان کرونا و ساده گرفتن شرایط باعث شد بار دیگر برگزاری مراسم‌های عزاداری، عروسی و شرکت در اجتماعات را از سر بگیرند.

سلیمانی‌دشتکی یادآور شد: از سویی نیز همسایگی ایلام با استان‌های قرمز خوزستان، لرستان و کرمانشاه و مراودات بالای این شهرها در افزایش تعداد مبتلایان مزید بر علت شد.

وی تاکید کرد: با بیخیال شدن مردم، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و عدم استفاده از ماسک روند ابتلا افزایشی و شد و تعداد مبتلایان تنها در تیرماه ۲ برابر مجموع چهار ماه گذشته است.

استاندار ایلام تصریح کرد: در سه هفته گذشته تنها ۲۰ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند اما با افزایش آمار مبتلایان و ایجاد ترس در هفته‌های اخیر۵۰ تا ۶۰ درصد مردم رعایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: هر اندازه ترس و احتیاط مردم بیشتر شود به طور قطع مدیریت و کنترل بیماری راحت‌تر خواهد بود، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از اجتماعات و شستن مرتب دست‌ها ساده‌ترین راه‌های پیشگیری هستند.

شمار ابتلا در ادارات استان روند افزایشی دارد

استاندار ایلام گفت: ادارات ملزم به استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی هستند اما با این وجود تعداد مبتلایان افزایش یافته است و حدود هزار نفر از کادر درمانی، پزشکی و کارکنان ادارات در کمتر از یک ماه مبتلا شدند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: یک کمیته نظارتی بر ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و حکومتی و یک کمیته نظارت بر بخش آزاد و غیردولتی در استان تشکیل شده است و هر ۲ کمیته بخوبی در حال انجام کار هستند.

وی افزود: این کمیته‌ها بطور مستمر با مسوولیت بازرسی استانداری و با همکاری تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت بر ادارات و بازار نظارت کرده و کنترل مناسبی در حال اجراست.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: چنانچه مردم بیخیال بیماری شوند و در مراسم عروسی، عزا و اجتماعات شرکت کنند دچار مشکل خواهیم شد.

استاندار ایلام به چالش بوجود آمده در شهرستان دره‌شهر اشاره کرد و گفت: در یکی از مراکز نگهداری مددجویان بهزیستی، تعداد قابل توجهی از مددجویان و مددکاران همزمان به کرونا مبتلا شدند.

سلیمانی دشتکی افزود: ستاد مدیریت کرونا تصمیم‌گیری‌های مناسبی در این راستا اتخاذ کرده ه و این مشکل نیز چاره‌اندیشی می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.