تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲

وزیر علوم:

بحث درمورد تعویق کنکور ثمری جز تشویش داوطلبان ندارد

بحث درمورد تعویق کنکور ثمری جز تشویش داوطلبان ندارد
تهران- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ورود به بحث تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ فایده‌ای جز تشویش اذهان داوطلبان آزمون ندارد.

کرونا همچنان میان کنکوری‌ها می تازد و حال نگرانی دیگری بر بار سنگین اضطراب‌های آنان اضافه کرده است. تعویق کنکور سراسری؛ موضوعی که هر چند تعداد زیادی از داوطلبان، خانواده ها و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به آن واکنش های متفاوتی نشان داده اند، چنین به نظر می رسد، تکرار حاشیه های برگزاری یا عدم برگزاری به موقع آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری حالا بر کنکور سراسری هم سایه انداخته است.

از آنجایی که زمان برگزاری کنکورهای دکتری و کارشناسی ارشد برای سومین بار متوالی به تعویق افتاد، تعدادی هم انتظار تعویق در زمان برگزاری آزمون سراسری ۹۹ را دارند.

روز گذشته نیز احمد نادری، نماینده مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرده بود اگر در موعد برگزاری کنکور، شاهد ادامه پیک دوم کرونا باشیم و وزارت علوم بر برگزاری کنکور سراسری در موعد تعیین شده اصرار کرده و تمکین نکند، ما در مجلس طرح دو فوریتی خواهیم داد چون نگرانی اصلی ما حفظ جان مردم است؛ البته در این باره هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

پیگیری های خبرنگار ایرنا درباره احتمال تعویق کنکور سراسری حاکی از آن است که در این زمینه هنوز هیچ تصمیم رسمی گرفته نشده است و سازمان سنجش آموزش کشور در حال حاضر تمرکز روی برگزاری کنکورهای به تعویق افتاده تحصیلات تکمیلی دارد.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هفته گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که همه آزمون های ۹۹ در تابستان برگزار می شود؛ چرا که از شهریور کرونا با پیک بیماری فصلی آنفلوآنزا نیز آمیخته می شود و کار کنکوری ها را سخت تر می کند.

وزیر علوم امروز دوشنبه نیز در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تعویق کنکور سراسری با توجه به پیک دوم کرونا وجود دارد، تاکید کرد: ورود به این بحث فایده ای به جز تشویش اذهان داوطلبان کنکور ندارد.

غلامی به این موضوع بار دیگر اشاره کرد که به موقع خود، تصمیم به عهده ستاد مدیریت کرونا خواهد بود.

 کنکور دکتری نهم مرداد ماه، کنکور کارشناسی ارشد ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه و آزمون سراسری ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه برگزار می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.