تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰

آمار خودکشی در استان ۱۸ درصد کاهش داشته است

آمار خودکشی در استان ۱۸ درصد کاهش داشته است
/

ایلام – نگاه اقتصاد – زهرا همتی، مدیرکل بهزیستی استان ‌ایلام‌ با اصحاب رسانه و در فضای مجازی و به مناسبت هفته بهزیستی با بیان این که دو هزار و ۵۰۰ خانوار پشت نوبتی برای دریافت خدمات بهزیستی در استان وجود دارد، خاطرنشان‌کرد: در بخش‌های حمایتی و تخصصی به مردم خدمات گسترده ای ارائه شده و در صورت تاْمین اعتبار حمایت‌های بیشتری در بخش‌های مختلف صورت خواهد گرفت.

این مسئول از اختصاص اعتبار برای مشکل ودیعه مسکن مددجویان و رفع نیاز اقشار محروم جامعه سخن گفت و افزود: با حمایت بنیاد مستضعفان مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در اختیار بهزیستی استان قرار داده که به دو صورت بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مددجویان واجد شرایط برای حل مشکل ودیعه مسکن قرار خواهد گرفت.

همتی در ادامه گفت: بهزیستی در مورد ازدواج دختران زیر ۱۳ سال مداخله خواهد داشت و برای ازدواج‌های دختران زیر ۱۵ سال، آموزش‌های لازم را ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام به بحث کرونا پرداخت و اظهار داشت: به اقشار تحت پوشش از طریق خیرین و نهادهای مختلف، بسته‌های مختلف معیشتی توزیع شده و برای دو شهرستان ملکشاهی و هلیلان هم‌ خدمات ویژه ای در بحث محرومیت زدایی، اجرای طرح‌های اشتغالزایی، ایجاد پایگاه اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته است.

همتی، به کاهش ۱۸ درصدی آمار خودکشی در استان ‌اشاره کرد و افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان، بهزیستی برنامه مختلفی را در مناطق آسیب پذیر استان اجرایی کرده است.

ایشان درباره مسکن معلولان هم‌ اظهار داشت: در سال گذشته ۳۱۵ میلیون تومان از صندوق امداد ولایت اعتبار حاصل و حمایت معیشتی از ابتدای سال تاکنون به صورت نقدی و غیر نقدی به جامعه هدف کمک صورت گرفته است.

زهرا همتی مدیرکل بهزیستی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۱۳۰۰ نفر تحت حمایت بیمه قرار داده شده که در سنوات گذشته تعاونی تشکیل شد که اعضای آن خود معلولین عزیز بودند، تعاونی با مشکلاتی مواجهه شد و اعتبارات در راستای اهداف تعاونی مصرف نشد و بنابراین در راستای حمایت از این عزیزان مکاتبات متعددی انجام شد و در حال حاضر مشکلات این عزیزان در حال رفع شدن قرار دارد.

زهرا همتی در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه که بار اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر عهده این قشر از جامعه قرار دارد، گفت: در زمینه فعالیت های فرهنگی برای مددجویان عزیز خدمات مختلفی ارائه می شود که اردو های زیارتی و تفریحی از جمله آنهاست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.