تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

ناحیه تخصصی صنایع پایین دست پتروشیمی دهلران تصویب شد

ناحیه تخصصی صنایع پایین دست پتروشیمی دهلران تصویب شد
ایلام - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: طرح ناحیه تخصصی صنایع پایین دست پتروشیمی دهلران در زمینی به وسعت ۴۶ هکتار موفق به اخذ مجوز از شورای برنامه ریزی استان و تصویب نهایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی ایلام، اقبال اسماعیلی اظهار داشت: از نکات مهم احداث این ناحیه، می توان به مجاورت جاده سراسری بین شهرستان های دهلران، اندیمشک و مهران که محور ترانزیتی خاصی را برقرار کرده است و نیز تولیدات منطقه، وجود پتروشیمی و پتانسیل های صنعتی موجود و کشاورزی فعال در منطقه کریدور فعال اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش وجودی ناحیه صنعتی در تامین نیازهای منطقه به خصوص صنایع پیرامونی، افزود: با توجه به در دستور کار بودن راه اندازی و فعالیت بازارچه مرزی چیلات، آغاز فعالیت های اجرایی احداث ابر بزرگراه پل زال – چیلات، نقش این ناحیه تخصصی در جذب سرمایه گذار برای توسعه اقتصادی منطقه و صادرات به کشور عراق مهم و ضروری است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام با اشاره به نگاه مثبت استاندار و تاکید وی بر بحث سرمایه گذاری در استان گفت: مطالعات و مکان یابی ۲ ناحیه صالح آباد و مجتمع چنگوله شهرستان مهران در حوزه ناحیه تخصصی صنایع پایین دست پتروشیمی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی ایلام یکی از مهمترین تکیه‌گاه‌های دولت برای توسعه صنعت در استان هاست و در ایلام نیز شرکت استانی با ارائه خدمات نرم‌افزاری و تهیه زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در تلاش است زمینه پیشرفت و گسترش صنعت و رفع معضل بیکاری را فراهم آورد.

۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۱ شهرک تاکنون به بهره‌برداری رسیده است و در مجموع ۵۵۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان ایلام صادر شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.