تاریخ انتشار : جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

اختصاص بیشتر سهمیه ۲۵ هزار نیروی فرهنگی به مناطق محروم

اختصاص بیشتر سهمیه ۲۵ هزار نیروی فرهنگی به مناطق محروم
تهران- مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش در خصوص توزیع جغرافیایی سهمیه استخدام ۲۵ هزار نفری نیروهای آموزش و پرورش گفت: سهم بیشتر جذب این تعداد نیرو به مناطق کمتر توسعه یافته کشور اختصاص می‌یابد.

یارمحمد حسین‌بر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره شرایط استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش اظهار داشت: جزئیات فردی استخدام شوندگان در متن آیین نامه ذکر شده است. این تعداد نیرو قرار است که در مناطق کمتر توسعه یافته جذب شوند.

حسین‌بر با بیان اینکه میزان این سهمیه هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، افزود: ملاک از توسعه یافتگی شهرها در واقع ظرفیت نیروی انسانی استان هاست؛ به تناسب ظرفیت هر استانی به آنها سهمیه نیرو تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: جذب ۲۵ هزار نیرو در آیین نامه استخدامی آموزش و پرورش صراحت دارد. بر اساس مواد ۴۲ و ۴۵ قانون مدیریت خدمات کشوری نوع استخدام این افراد به صورت پیمانی خواهد بود که از تمامی ضوابط استخدام پیمانی تبعیت می کند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش تاکید کرد که استخدام این ۲۵ هزار نیرو به همان تناسب در بهبود وضعیت منابع انسانی کمک می کند.

حسین‌بر یادآور شد: در این استخدام مربیان پیش دبستانی و حق التدریس آزاد به تناسب رشته تحصیل و تخصص خود به کار گرفته می شوند. آموزشیاران نهضت سوادآموزی پس از قبولی در آزمون استخدامی، بر اساس مفاد آیین نامه در مقطع ابتدایی فعالیت می کنند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش پیشتر گفته بود که ۵۸ هزار و ۱۰۰ نیروی حق‌التدریس تا پایان سال ۱۴۰۰ جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی افزود: چهار گروه داشتیم که از بین آنها آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بر اساس متن قانون و آیین نامه اجرایی ملزم به شرکت در یک آزمون داخلی هستند؛ از این رو این آزمون هفته گذشته برگزار شد.

حسین‌بر تصریح کرد: بعد از اعلام نتیجه بر اساس ۲۵ هزار و ۴۹۷ مجوزی که سازمان اداری استخدامی صادر کرده است و همچنین امتیازات کسب شده، این افراد جذب می‌شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.