تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

دعای عرفه با رعایت پروتکل ها در ۲ نقطه ایلام برگزار می شود

دعای عرفه با رعایت پروتکل ها در ۲ نقطه ایلام برگزار می شود
ایلام - معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: دعای پر فیض عرفه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ۲ نقطه این استان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام حشمت رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در بیشتر شهرستانهای استان با توجه به نظر فرمانداران و امامان جمعه برنامه دعای عرفه لغو و تنها در ۲ منطقه شامل یادمان شهدای قلاویزان و مصلای ایلام با تعداد محدود و فاصله اجتماعی این برنامه برگزار می شود.
وی با ذکر اینکه اولویت این سازمان حفظ سلامت مردم در برنامه های فرهنگی و مذهبی است، اظهار داشت: سازمان تبلیغات همچون سایر دستگاه ها تمامی برنامه های آموزشی، فرهنگی، مذهبی که لازمه آن اجتماع باشد را از ابتدای شیوع کرونا لغو و به شبکه های مجازی و اینترنتی روی آورده است.
وی با اشاره به اعیاد پیش رو، دعای عرفه و ماه محرم، گفت: نشستی با حضور مسوولان مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی برای برنامه ریزی شیوه برگزاری این آیین ها برگزار شده است.
حجت الاسلام رستمی بیان کرد: این سازمان هیچ تاکید و اصراری بر برگزاری این محافل بصورت تجمع ندارد.
وی گفت: در خصوص دعای عرفه نیز بر اساس تاکید رییس جمهوری و مسوولان مرکزی سازمان تبلیغات این برنامه با رعایت کامل پروتکل و حفظ فاصله اجتماعی و ماسک زدن به عنوان برنامه محوری در مصلای ایلام با تعداد محدودی برگزار و بصورت مستقیم از شبکه استانی پخش خواهد شد.
وی اظهار کرد: نیاز معنوی بخشی از جامعه که مطالبه گر در این زمینه هستند را نمی توان ندیده گرفت و باید این برنامه برای آنها در نظر گرفته شود.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: این سازمان تابع نظر مسوولان ارشد استان بوده وچنانچه نظر بر لغو برگزاری این آیین باشد کنسل خواهد شد.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزاری دعای عرفه در مناطق قرمز، زرد و نارنجی ممنوع و تنها در مناطق سفید این آیین باید برگزار شود.
استان ایلام هم اینک در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار دارد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.