تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

فرماندار چرداول:

عملیات سد چناره بزودی آغاز می‌شود

عملیات سد چناره بزودی آغاز می‌شود
ایلام - فرماندار چرداول گفت: عملیات ساخت سد چناره پس از سال ها در این شهرستان به عنوان هدیه دولت تدبیر و امید ۲ ماه دیگر شروع خواهد شد.

الیاس فتاحی روز جمعه در حاشیه بازدید نماینده مردم استان ایلام از محل ساخت سد چناره افزود: یکی از مطالبات چندین ساله مردمان این دیار ساخت سد و بهبود وضعیت کشاورزی و آب شرب بود که با تلاش های مستمر و پیگیری های استاندار ایلام در سه سال گذشته و اهتمام و تاکید وی بر تحقق این مطالبه مردم بالاخره پس از سال ها چشم انتظاری در دو ماه آینده کلنگ ساخت این سد به زمین زده خواهد شد.

وی به اهمیت ساخت این سد پرداخت و اضافه کرد: با ساخت و بهره برداری سد چناره تحولی بزرگ در حوزه کشاورزی، صنعتی و تامین آب آشامیدنی شهرستان های ایلام، چرداول و سیروان بوجود خواهد آمد و در موضوع صنعت گردشگری و توریست باعث اشتغالزایی پایدار برای جوانان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از ساخت سد چناره تامین آب شرب، صنعتی و بهبود اراضی کشاورزی است که پس از کش و قوس های فراوان و پیگیری های مجدانه قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و اصرار وی بر ساخت این سد پس از به پیمان رفتن و مناقصه هم اکنون پیمانکار آن طرح که شرکت پایاب کوثر است مشخص شده و عملیات ساخت آن در مهرماه شروع خواهد شد.

فرماندار چرداول یادآور شد: هم اکنون زمین محل ساخت سد مهیا و تحویل داده شده که برای شروع کار سد چناره اعتباری بالغ بر ۱۱۰میلیارد تومان اختصاص یافته است.

فتاحی افزود: عملیات احداث سد شامل سیستم انحراف و ساخت دو تونل به طول مجموع هزارو ۳۴ متر و قطر ۵.۵ متر است که با تجهیز ساختمان و کارگاه ها و استقرار ماشین آلات و ادوات کار ساخت سد آغاز می شود.

وی همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در تخصیص بودجه ملی و همچنین پرداخت حق کشاورزانی که زمین های آن ها بخاطر ایجاد سد تخریب می شود از طریق رایزنی های نمایندگان در مرکز و وزارت نیرو شد.

نماینده ایلام نیز در این بازدید گفت: با تعامل با نمایندگان استان کرمانشاه و استانداران این دو استان از طریق وزارت نیرو پیگیر تخصیص اعتبارات ملی خواهیم شد.

سارا فلاحی با تأکید بر اینکه نباید اجرای پروژه ای که رضایتمندی عده ای را در بر خواهد داشت باعث نارصایتی و دلخوری عده ای دیگر شود و پیگیر مطالبات و درخواست های مردم حاشیه سد چناره خواهیم بود و تلاش می کنیم اجرای این طرح باعث نارضایتی هیچ منطقه ای نشود.

سد چناره از ۲۵ سال گذشته موضوع ساخت آن در جریان بوده و نمایندگان گذشته و مدیران دولت های قبل به کرات وعده ساخت آن را به مردم دادند که عملی نشد اما در دولت تدبیر و امید این رویای چندین ساله به همت دولتمردان به حقیقت پیوسته و باعث شادمانی مردمان این دیار شده است.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.