تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

خودباوری جوانان ایرانی با کسب ۴ مدال در المپیاد شیمی دانش‌آموزی

خودباوری جوانان ایرانی با کسب ۴ مدال در المپیاد شیمی دانش‌آموزی
تهران- کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز در پنجاه دومین المپیاد جهانی شیمی دانش آموزان ایرانی فرصتی شد تا بار دیگر جوانان ایرانی با اطلاع از ظرفیت‌های خود به خود باوری بیشتری برسند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، برگزاری المپیادهای علمی جهانی در ۶ رشته علوم پایه مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، نجوم و فیزیک، کامیپوتر و زیست شناسی در واقع یکی از مهم‌ترین رویدادهای دانش‌آموزی محسوب می‌شود.

کشف استعدادها و ایجاد دوستی و رقابت علمی میان دانش آموزان کشورهای مختلف جهان را می‌توان مهم‌ترین اهداف برگزاری المپیادها دانست.

همچنین این که فراگیری یک رشته از دروس اختصاصی به طور ویژه می‌تواند نقش موثری در موفقیت کنکور دانش‌آموزان در کنکور سراسری نیز داشته باشد.

دانش‌آموزان جوان ایرانی تقریبا از دهه ۷۰ تا کنون توانسته‌اند نتایج موفقیت‌آمیزی در المپیادهای جهانی کسب کنند که سبب ایجاد اعتماد به نفس آنها شده است.

موفقیت جوانان ایرانی در المپیادهای جهانی باعث می‌شود که علاوه بر شرکت کنندگان، عموم مردم ایران نیز توانایی‌های خود را باور کنند و با اعتماد و اطمینان در صحنه های بین المللی حاضر شوند.

المپیاد شیمی نیز یکی از عرصه‌هایی است که دانش آموزان ایرانی از سال‌های گذشته توانسته‌اند به خوبی در این زمینه بدرخشند.

المپیاد شیمی دانش آموزی در ایران در پنج مرحله برگزار می‌شود که در این پنج مرحله از میان بیش از ۴۰ هزار نفر شرکت کننده، در نهایت ۴ نفر برگزیده به المپیاد جهانی شیمی راه پیدا می‌یابند.

اما امسال چهار نماینده دانش‌آموز ایرانی در پنجاه دومین المپیاد جهانی شیمی دانش آموزی که چهارم مرداد در کشور ترکیه به صورت مجازی برگزار شد، توانستند یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسب کنند.

محمد شهاب الدین دانشور مدال طلا، محمد آریان تقوایی عربی و رامین عاصم‌پور مدال نقره و امیر محبوبی  مدال برنز را کسب کردند.

در واقع اعلام خبر این موفقیت در آستانه عید قربان خوشحالی مردم ایران را به همراه داشت، چراکه جمهوری اسلامی ایران چهار نماینده به این مسابقات اعزام کرده بود که هر چهار نماینده اعزامی توانستند مدال کسب کنند.

به دنبال این موفقیت در عرصه بین‌المللی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش شب گذشته در توئیتی کسب چهار مدال ارزنده(یک طلا، دونقره و یک برنز) توسط تیم علمی چهار نفره ایران در پنجاه‌ و دومین دوره المپیاد جهانی شیمی را به نخبگان علمی، عموم ملت ایران، خانواده و معلمان شان تبریک گفت.

وی در صفحه توییتر خود نوشت:  در آستانه عید قربان کسب چهار مدال ارزنده(یک طلا، دونقره و یک برنز) توسط تیم علمی چهار نفره ایران در پنجاه‌ و دومین دوره المپیاد جهانی شیمی را به نخبگان علمی، عموم ملت ایران، خانواده و معلمان شان تبریک گفته و برای این افتخارآفرینان آرزوی موفقیت و سربلندی در تمامی عرصه‌ها را دارم.

موفقیت در المپیادهای علمی و ایجاد روحیه خودباوری در دانش‌آموزان

فاطمه مهاجرانی رییس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره کسب مدال دانش پژوهان ایرانی در پنجاه و دومین المپیاد شیمی اظهار داشت: المپیاد های علمی دانش آموزی یکی از عرصه های مسابقه و ایجاد شبکه های علمی در دنیاست که هر کشوری بنا به مصالح ملی از آن بهره‌های متفاوتی می‌برند.

وی افزود: یکی از مهم ترین استفاده‌های جمهوری اسلامی ایران جدای از عملکرد و اثر علمی، ایجاد روحیه خودباوری و” ما می توانیم” است.

موفقیت دانش‌آموزان ایرانی از میان ۲۷۰ شرکت‌کننده

رییس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان ادامه داد: در این المپیاد علمی شیمی بیش از ۶۰ کشور شرکت کردند که دانش پژوهان ایرانی توانستند نتیجه قابل توجهی کسب کنند.

مهاجرانی با بیان این که کسب مدال در المپیادها براساس استاندارد جهانی است، عنوان کرد: از میان ۲۷۰ شرکت کننده در جهان تنها به ۲۶ نفر مدال طلا داده شده که یکی از آنها دانش پژوه ایرانی بوده است، همچنین مدال‌های نقره و برنز نیز به صورت محدود اعطا می‌شود، در واقع براساس استاندارد جهانی رنگ مدال‌ها پس از رسیدن نمرات به حد مشخصی تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور دانش‌پژوهان ایرانی در این المپیاد شیمی ارزشمند بوده است، گفت: دانش‌آموزان ایرانی از دهه ۷۰ تا کنون هرسال با شرکت در المپیاد شیمی نتایج موفقیت‌آمیزی کسب می‌کنند.

شیوه فعالیت دانش‌پژوهان موفق در المپیادهای جهانی

رییس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان در ادامه درباره شیوه فعالیت دانش‌آموزان موفق در المپیادهای علمی اظهار داشت: فرایند برگزاری المپیاد وآموزش‌های دوره‌های تابستان و طلا جزو وظایف ذاتی سازمان ملی پرورش استعداد درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان است که کمیته علمی و سایران همکاران زحمت آن را می کشند.

مهاجرانی افزود: کتاب درسی در مرحله اول برای دانش‌آموزان اصل و پایه است، اما موقعی که دانش پژوه می شوند و مدال طلای کشوری کسب می کنند، محتوای متفاوتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سعی سازمان بر این است که محتوای دیگری را در حوزه غیر تخصصی خود را به دانش پژوهان انتقال دهد تا تربیت تمام ساحتی آنها حفظ شود اما اینکه در این دوره تمرکز بر موضوعات درسی است، تردیدی وجود ندارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.