تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳

استاندار ایلام:

روز خبرنگار با محوریت دفاع مقدس برگزار می شود

روز خبرنگار با محوریت دفاع مقدس برگزار می شود
ایلام - استاندار ایلام گفت: برنامه های روز خبرنگار با محوریت هفته دفاع مقدس برگزار می شود و اصحاب رسانه می توانند نقش بی بدیل خود را در این مسیر ارزشمند به نمایش بگذارند.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با موضوع چهل سالگی دفاع مقدس، افزود: اهمیت ایثار و شهادت در ایلام بعنوان پیشقراول در این عرصه همیشه از جایگاه ویژه و با اهمیتی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی عملا فرصتی برای کار عمرانی در استان نبوده و این دیار از توسعه بازمانده است، تاکید کرد: در این زمینه باید همه ایثارگری بی نظیر مردم ایلام را سر لوحه کار خودمان قرار دهند، البته بعنوان خدمتگزار هرجا رفته ام صدای مظلومیت ایلام را با صدای بلند رسانده ام و همواره گفته ام که همه کشور مدیون این مردمان بزرگ است.

وی تاکید کرد: ایلام تربت پاک شهیدان است، سرزمینی که با سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز و ۳۳۷ آزاده تاریخ جاودانه ای در حوزه ایثارگری از خود برجای گذاشته است.

سلیمانی دشتکی تعداد کم آزادگان استان را نشان دلاوری و سلحشوری وشهادت طلبی مردم ایلام عنوان کرد و گفت: آنها تا پای جان از کشور دفاع کردند و هرگز تسلیم دشمن نشدند.

وی افزود: شاخصه مهم و ارزشمند دیگر ایلامیان در دوران دفاع مقدس به عدم مهاجرت آنان در این برهه حساس برمی گردد، با آنکه این منطقه شبانه روز زیر آتش دشمن بود نه تنها مهاجرت نکردند بلکه تمام قد در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و الحق مردم ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی در آزمون بزرگ مرزداری و مرزبانی نمره قبولی گرفتند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس تاریخ گرانبهایی برای نسل اندر نسل جامعه ایران اسلامی است، تاکید کرد: علی رغم شرایط سخت مالی، محدودیت ها را برای اجرای کارهای فرهنگی در حوزه ایثارگری برداشته ایم و در این راستا به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده ایم که این امور را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی اختصاص اعتبار در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت را هزینه ندانست و گفت: توجه به فرهنگ ایثارگری به نوعی سرمایه گذاری در راستای پاسداشت و حفط ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

استاندار ایلام در ادامه از اختصاص هشت میلیارد ریال برای ساخت یادمان شرهانی خبر داد و یادآور شد: اگر شرایط کرونایی نبود کنگره بزرگ شهدا را در استان برگزار می کردیم اما در این بازه زمانی فرصتی برای ایجاد زیرساخت ها و یادمان های دفاع مقدس چون یادمان های شرهانی، قلاویزان و کوشک است.

وی از تشکیل ستاد ۴۰ سالگی دفاع مقدس‌ در استان خبر داد و اضافه کرد: باید دید اگر وضعیت و شرایط کرونا بهتر شد می توانیم یک برنامه درخور و شایسته در پاسداشت چهل سالگی دفاع مقدس در استان برگزار کنیم در غیر اینصورت می شود از طریق فضای مجازی و صدا و سیما نسبت به این مهم اهتمام داشت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.