تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰

به مناسبت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار

رخ رنگین قلم

رخ رنگین قلم
ایلام - رسالت قلم و تعلیم فضائل انسانی از اوصاف خالق کردگار است که با کشف حقایق، تبیین معارف و نگارش یافته های علمی به عنوان ابزاری سازنده و بالنده، بندگان را از نسیان و فراموشی نجات می دهد.

هفدهم مرداد که مزین و معطر به نام و یاد خبرنگار شهید، محمود صارمی است، آیینه ای است که‌ رخ رنگین و سیمای سبز خبرنگاران در آن می درخشد و درخت دلگشای مالکان قلم به جامعه معرفی می شود.

عناصری دردمند که با تحریر و تقریر حقیقت و تبیین و تمییز کاستی ها و راستیها، فضائل و عظایم انسانیت را جاودانه می کنند.

دست توانای اهالی رسانه با قدم صدق در نهر توفیق پانهاده و با لطف رحمانی و اعجاز جاودانی، جامه زرین امانت را شایسته تذکره سخاوت کرده و الفاظ لطافت را بر قامت بلند معانی می پوشانند و نقاب جهل از سیمای عقل می زدایند.

آری خبرنگاران، وجدان بیدار جهانند و تصویرگر زمان که سکوت سرد را به نسیم گرم امید تبدیل می کنند.

زلال روح نواز ایثار و عطر عزت افزای شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که ۱۷ مرداد ماه سال۷۷ در افغانستان به دست‌ ددمنشان طالبان، خونش بپای درخت قلم ریخته شد، این روز جهان افروز را افتخار بخشید و لباس عزت نیز برتن رنجور خبرنگاران پوشانید.

قداست این روز نیلگون، باب شهادت در سرای باصفای اصحاب قلم باز کرد و ۲۴۴ نفر از این تبار پاک به آسمان آزادگی پرکشیدند تا رنج و لذت و تلخی و شیرینی در جان خبرنگاران جاودانه شود و عشق اطلاع رسانی و ترویج دانایی چون زنجیر زجر، جسم و روح این متن نویسان حاشیه نشین را بفشارد تا حقیقتی متولد شود و ظلمی جان بسپارد.

هفده مرداد رَخت رنگینی است که خیاط چیره دست دوران با قیچی قدر، آن را به میمنت پاسداری از واقعیت، شایسته شان و منزلت خبرنگاران بریده و تقدیم تاریخ کرده است تاجذبه آن، اندیشه جامعه را بهبود بخشد، افکار عمومی را به بالندگی رسانده و نیاز ذاتی مخاطبان را تامین کند.

آری، خبرنگاری انتخاب شرافتمندانه ای است که از برون دل می رباید و از درون جان می سوزاند، سوداییکه سودش متعلق به دیگران است و زیانش عاید خبرنگار می شود.

لذا، عقل فرمان می دهد که جامعه و زمامدارانش تلاش صادقانه این نامداران گمنام را با عیار تقدیر و معیار تشکر ارج نهاده و با عالمی از ارادت و آسمانی از گلهای کبیرکوه و دینارکوه.

عرضه بداریم که خبرنگار روزت مبارک. عرشتان بارانی و فرشتان سبز./منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.