تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

ما هنوز اندر خم‌ یک کوچه ایم

ما هنوز اندر خم‌ یک کوچه ایم
ایلام - نگاه اقتصاد - در بخش اول گزارش از زیر پوست شهرداری با زبانی عامایانه اصل وظایف شهرداری ها و مشکلات این نهاد خدمتگزار را به قلم نشاندم تا همه بخوانند و بدانند.

بعد انتشار مطلب، بسیاری از پرسنل خدماتی و کارمندان گلایه مند بودند که انتقادی چرا از وضعیت نابسامان زندگی پرسنل چندان بیان‌نکرده ام و این نکته باعث شد تا با خود فکر کنم که مگر گفتن چیزی را حل می کند، ولی با نگفتن هم دل انسان درد میگیرد.
در این شرایط سخت و اوضاع خراب اقتصادی در نهادی که به گواه سازمان های نظارتی کمترین سطح حقوق را دارد، که آن هم متاسفانه با تأخیر چند ماهه پرداخت می شود، باید هر روز شاهد وخیم‌تر شدن‌ اوضاع پرسنل باشیم:
آن‌جا که کارمندی که با ۸ سال سابقه کار هنوز واقعا توانای مالی برای ازداوج ندارد یا نیروی خدماتی که برای هزینه عمل آپاندیس تنها پسرش به زمین و زمان رو انداخته و کارمندی که پولی برای باز پرداخت تسهیلات ندارد…

از خود نیز بگویم که 
شهرداری پول بیمه ها را پرداخت نکرده و خانمم حامله بود. در بیمارستان زایمان کرد و به خاطر اینکه دفترچه های بیمه اعتبار نداشتند، دفترچه خواهرش را تحویل بیمارستان دادم و روزی که برای گرفتن گواهی جهت صدور شناسنامه به بیمارستان مراجعه کردم متوجه شدم که به جای درج اسم خانمم اسم خواهرش را زده بودند!!
مانده بودم‌ که چه کنم چون‌اگر واقعیت را به بیمارستان میگفتم باید هزینه آزاد پرداخت می کردم و اگر هم‌سکوت میکردم صدور شناسنامه در اداره ثبت و احوال غیر ممکن بود.
چه مصیبیتی کشیدم که هنوز هم‌ تنم میلرزد.
از آن‌ روز سه ساله میگذرد و یا اینکه به گواهی دوستان ۵ سال تمام مسیر ۵۰ کیلومتری محل کارم سرجاده ها در گرما و سرما بدون داشتن خودرو تردد کردم تا اینکه به لطف دو نفر از دوستان تسهیلاتی برای خرید خودرو گرفتم و بعد ۷ سال سابقه خدمت هنوزم اجاره نشینم. همچنان از این دست اتفاقات تکرار می شود.
چند روز پیش خبری خواندم که خیلی از کارمندان دولتی بدلیل فعالیت در بورس و کسب ثروت از ادارت استعفا دادن. خیلی از کارمندان دولتی در محل کار از خرید مسکن، خودرو، دلار و…. صحبت میکنند ولی این دست صحبت در شهرداری های کوچک معنی ندارد زمانیکه کارگری به ویروس کوید ۱۹ مبتلا شده برای اینکه حقوقش در زمان مرخصی استعلاجی و به سازمان تامین اجتماعی واگذار نشود
درخواست به بازگشت کار مطرح می کند یعنی اوضاع خرابتر از چیزی است که بتوانم در این مطلب بازگو کنم.
متاسفانه همچنان این قصه ادامه دارد
نا کرده گنه,چنین مجازات شدیم؟؟؟؟؟؟

اسم نگارنده محفوظ است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.