تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

معاون وزیر اقتصاد خبر داد:

ارایه کارت اعتباری، معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت

ارایه کارت اعتباری، معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت
تهران - معاون امور بانکی وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: تمامی بانک‌ها توافق کرده‌اند تا حداقل ۵۰ درصد ارزش روز کل سهام عدالت را بر مبنای کارت اعتباری در اختیار مشتریان خود بگذارند.

عباس معمارنژاد روز یکشنبه به همراه برخی مدیران بانکی در نشست خبری ارایه کارت اعتباری با وثیقه گذاری سهام عدالت نحوه ارائه و مکانیسم فعالیت این کارت های اعتباری را توضیح داد.

معمارنژاد ضمن تاکید بر اینکه امکان خرید با این کارت های اعتباری از تمامی مراکز خرید امکانپذیر است، توضیح داد: باز پرداخت این تسهیلات سه ساله و مطابق با مصوبه شورای عالی پول و اعتبار ۱۸ درصد پیش بینی شده و وثیقه این تسهیلات سهام عدالت است و مشتریان نیاز به ارائه هیچ ضمانت دیگر یا سپرده گذاری پیش یا پس ازدریافت وام نخواهند داشت.

وی ضمن تاکید بر اینکه تلاش بر این است که تمام فرایند اعطای این تسهیلات الکترونیک انجام شود، گفت: اکنون بانک ملی تمامی مراحل اعطای این تسهیلات را برای مشتریان خود به شکل الکترونیک انجام می دهد. سامانه بانک ملت هم بزودی آماده خواهد شد. بانک های صادرات، تجارت و سپه هم در فرآیند تکمیل الکترونیکی سازی تمامی مراحل اعطای این تسهیلات هستند.

محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی در ادامه این نشست ضمن تاکید بر اینکه سیستم ارائه این کارت‌های اعتباری مشابه «کردیت کارت» در سیستم بانک های بین المللی است، توضیح داد: باید توجه داشت که دارندگان این کارت اعتباری در صورتی که مبلغ خریداری شده خود بوسیله این کارت در بازه زمانی یک ماهه، تسویه کنند، آن مبلغ مشمول تسهیلات ۱۸ درصد نخواهد شد و برای این گروه از مشتریان سود صفر درصد در نظر گرفته خواهد شد و آنان می توانند مداوم با این شیوه از اعتبار کارت های خود به صورت ماهانه بهره ببرند.

حسین فهیمی، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت نیز در این نشست تاکید کرد: بنابرتصمیم شورای عالی بورس شناسایی دارندگان سهام عدالت با ارایه یک شماره شبای معتبر و فعال و همچنین ارائه یک شماره تلفن همراه به نام فرد مشمول در سایت سهام عدالت امکان پذیر خواهد شد.

وی‌با اشاره به پرداخت پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به متقاضیان فروش سهام عدالت تا کنون، افزود: بدون انجام این فرایند، شناسایی اعطای تسهیلات بر مبنای سهام عدالت و همچنین فروش این سهام امکان پذیر نخواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.