تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

انجام ۸۹۰ فقره بازرسی از واحدهای تولیدی ایلام توسط استاندارد

انجام ۸۹۰ فقره بازرسی از واحدهای تولیدی ایلام توسط استاندارد
ایلام - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: ۸۹۰ فقره بازرسی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان توسط کارشناسان این اداره کل در سال جاری انجام شده است.

مهناز همتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۸۹۰ فقره بازرسی و ۱۲۴ فقره نمونه برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

وی هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

همتی یادآور شد: اگر کالایی پس از آزمون به لحاظ کیفی و نداشتن شرایط استاندارد دارای نقص و ایراد بود، موارد تخلف به واحد تولیدی گوشزد و هشدار داده می شود و بسته به شرایط نقص حتی می توان نسبت به ابطال پروانه کاربرد نشان استاندارد محصول یاد شده اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: واحدها تولیدی مشمول پروانه اجباری کاربرد نشان استاندارد باید محصولات خود را براساس ضوابط و شاخص های استانداردهای تدوین شده تولید کنند در غیر این صورت تخلف کرده و با آنها مطابق با قانون برخورد می شود.

بیش از ۱۲۰ واحد تولیدی فعال در ایلام زیر پوشش اداره کل استاندارد است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.