تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

استاندار ایلام:

فصلی تازه در توسعه هلیلان آغاز شده است

فصلی تازه در توسعه هلیلان آغاز شده است
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به سه برابر شدن اعتبارات هلیلان تاکید کرد: فصلی تازه برای توسعه این شهرستان تازه تاسیس آغاز شده است.ایلام - استاندار ایلام با اشاره به سه برابر شدن اعتبارات هلیلان تاکید کرد: فصلی تازه برای توسعه این شهرستان تازه تاسیس آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان به سفر معاون بنیاد مستضعفان کشور به استان و انعقاد تفاهم نامه محرومیت زدایی شهرستان هلیلان اشاره کرد و از آن بعنوان فصلی تازه از سازندگی در پیش روی این منطقه محروم یاد کرد.

وی یادآور شد: بعد از شهرستان شدن هلیلان در رایزنی های گسترده با معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان کشور بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان تازه تاسیس و محروم اختصاص یافت که این میزان بیش از سه برابر کل اعتبارات این منطقه در سال جاری است.

وی افزود: برنامه ریزی بنیاد مستضعفان طبق دستور مقام معظم رهبری به این صورت بود که این بنیاد در هر استان یک شهرستان محروم را به عنوان شهرستان هدف در نظر بگیرد و نسبت به توسعه و پیشرفت آن اقدام کند.

استاندار ایلام تاکید کرد: با وجود اینکه تاکنون ۱۳ استان کشور شهرستان هدف فعالیت بنیاد مستضعفان مشخص نشده است اما این بنیاد در استان ایلام ۲ شهرستان را به عنوان شهرستان هدف برای توسعه و پیشرفت و فعالیت در نظر گرفته و این یک حرکت کم نظیر است که با رایزنی و نگاه مثبت بنیاد به استان لحاظ شده است.

سلیمانی دشتکی افزود: در سفر معاون بنیاد مستضعفان کشور به استان تفاهم نامه اضافه شدن شهرستان هلیلان بعنوان دومین شهرستان استان تحت پوشش محرومیت زدایی بنیاد امضا شد.

وی یادآور شد: رییس بنیاد علوی دو روز گذشته به همراه مدیرعامل این بنیاد و معاونان و کارشناسان اقتصادی و فرهنگی به استان سفر کردند و بررسی دقیقی از وضعیت محرومیت در شهرستان هلیلان بعمل آوردند و حاصل این سفر اعتباری معادل ۲۸ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌ها و رفع محرومیت ها در این منطقه از استان بود.

استاندار ایلام گفت: با توجه به ۱۲ میلیاردی که از طرف معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری به این شهرستان اختصاص پیدا کرده در مجموع بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت ها و فعالیت های عمرانی در شهرستان هلیلان اختصاص پیدا کرده است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: این اعتبارات در شرایط سخت مالی ودر حالی برای این شهرستان اختصاص یافته است که جمع اعتبارات این شهرستان در سال ۹۹ حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده است که اگر حداکثر ۵۰ درصد آن نیز تخصیص یابد به حدود ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی تاکید کرد: بنابراین از طریق رایزنی های صورت گرفته حدود سه برابر بودجه شهرستان هلیلان از طریق دو نهاد معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان برای این شهرستان اعتبار جذب شده است.

وی یادآور شد: دو سال قبل نیز شهرستان ملکشاهی به عنوان شهرستان هدف توسعه و پیشرفت بنیاد مستضعفان مشخص شده بود و تا امروز حدود ۳۷ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی این شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

استاندار ایلام گفت: در این رابطه تلاش ها و پیگیری های بسیار زیادی با آقای فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و آقای منصوری رئیس بنیاد علوی و معاون بنیاد مستضعفان صورت گرفت تا قبول کنند که شهرستان هلیلان هم که از نظر محرومیت در سطح بالایی قرار دارد و در زمره شهرها و مناطقی باشد که بنیاد نسبت به پیشرفت و توسعه و رفع محرومیت‌ آن اقدام کند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: برای رفع محرومیت از چهره شهرستان هلیلان ما تلاش زیادی کردیم که دو گروه را وارد کار کنیم؛ اول معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و دوم از طریق بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی اقدام کردیم که خوشبختانه هر دو گروه اعتبارات بسیار خوبی را برای رفع محرومیت زدایی در هلیلان اختصاص داده اند.

در سفر معاون روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به استان از ۱۵ میلیارد تومان اختصاص اعتبار ۱۲ میلیارد برای پمپاژه میدر شهرستان هلیلان و ۳ میلیارد تومان برای پمپاز تلخاب شهرستان بدره در نظر گرفته شد.

همچنین در این سفر برای توسعه روستایی و اشتغالزایی در استان ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به علاوه ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز تسهیلات قرض الحسنه روستایی برای اشتغال زایی در شهرستان هلیلان اختصاص پیدا کرد که این اعتبارات جدایی از اعتبارات و تسهیلات توسعه روستایی در استان است.

برای جذب این اعتبارات معاون عمرانی و اقتصادی استانداری باید پیگیری‌های لازم را صورت دهند تا تخصیص این اعتبارات تحقق یابد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.